صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت

آخرین خبرها از ساخت‌ جاده‌های هراز و فیروزکوه

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از نهایی شدن عملیات ساخت 11 کیلومتر دیگر از طرح توسعه جاده هراز خبر داد.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از نهایی شدن عملیات ساخت ۱۱ کیلومتر دیگر از طرح توسعه جاده هراز خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا علی کدخدازاده اعلام کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته در طول ماه های گذشته باعث شده بخش قابل توجه دیگری از اولویت های عمرانی در جاده هراز به مراحل پایانی کار خود نزدیک شود و ۱۱ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد. در این بین افتتاح دو تونل یک و شش این جاده به طول ۱۸۰۰ متر نیز در دستور کار خواهد بود.
به گفته وی، با افتتاح این بخش از ۱۰۰ کیلومتر طرح تعریف شده در هراز، ۶۶ کیلومتر از این طرح زیر بار ترافیک می رود. این بخش ها جزو اولویت های اصلی ترافیکی هراز بود که به ترافیک تهران تا پلور و آمل مربوط می شود.
معاون ساخت راه های شرکت ساخت درباره برنامه ریزی برای تکمیل بخش های باقی مانده جاده هراز نیز گفت: این بخش ها از نظر ویژگی های عمرانی شرایط خاصی دارند و کار روی آنها به شدت دشوار است. اما با این وجود پیمانکاران بسیاری از این بخش‌ها مشخص شده و عملیات آنها ادامه دارد. شرکت ساخت نیز تلاش می‌کند در اسرع وقت بخش‌های باقی مانده را نیز بر اساس اولویت بندی‌های صورت گرفته به مرحله نهایی بهره برداری برساند.
کدخدازاده اظهار کرد: در این محدوده ساخت سه پل که ویژگی های خاص عمرانی دارند قرار می گیرند که مجوزهای لازم برای ساخت آنها اخذ شده و پیمانکارانش کار خود را آغاز کرده‌اند.
به گفته او، کل اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل هراز ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود.
کدخدازاده درباره آخرین وضعیت جاده فیروزکوه نیز اظهار کرد: این جاده به گام‌های پایانی خود رسیده و بخش‌های برون شهری آن تا پایان امسال به بهره برداری نهایی خواهد رسید. فقط بخشی از طرح های عمرانی داخل شهرها باقی می‌ماند که با توجه به احتمال افزایش ترافیک در آینده در دستور کار قرار می گیرد. این طرح‌ها که شامل ساخت پل ها یا ترددگاه‌های جدید در برخی شهرهای واقع در جاده فیروکوه است، در ادامه در دستور کار قرار خواهند گرفت و کنارگذر شهرهایی مانند ساری و دماوند بخشی از این برنامه خواهد بود.