صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون پارلمانی رئیس جمهوری

ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ایران ریسک ندارد، گفت: ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و سرمایه گذاران در امنیت کامل با طرف های ایرانی قرارداد بسته و مشارکت بلند مدت دارند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ایران ریسک ندارد، گفت: ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و سرمایه گذاران در امنیت کامل با طرف های ایرانی قرارداد بسته و مشارکت بلند مدت دارند.
به گزارش ایرنا، حسین علی امیری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح پالایشگاه قیر شرکت فرآورده های نفتی سیه فام که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید، افزود: بعد از به نتیجه رسیدن برجام و مذاکرات هسته ای شاهد رونق در کشور شدیم و اکنون سرمایه گذاری های مختلفی در ایران در حال شکل گیری است و هر روز شاهد حضور شرکت های اقتصادی و بین المللی در کشورمان هستیم.
وی بیان داشت: هر چند بعد از استقرار دولت روحانی، ایران همچون سایر کشورها با سقوط جهانی نفت مواجه شد اما به لطف خدا و همت مردم کشور اداره شد و حتی بخش قابل توجهی از ارز صادرات نفت به صندوق توسعه ملی واریز شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری یاد آورشد: زمانی در صدور نفت تعیین کننده نبودیم اما امروز به برکت دولت تدبیر و امید و به نتیجه رسیدن برجام در شرایط بسیار مناسبی قرار داریم و تولید نفت رو به افزایش است.
*تا چهار سال آینده واحدهای تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید بر می گردند
امیری در ادامه ضمن قدردانی از مهندسان، مدیران و کارگران واحدهای تولیدی که دغدغه حل مشکلات را دارند، گفت: برای واحدهای تولیدی برنامه ریزی های قابل توجهی در ایران انجام می شود و تا چهار سال آینده شرکت های تولیدی ما که به خاطر تحریم و مشکلات اقتصادی در حال تعطیلی بوده، به چرخه تولید بر می گردند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار کرد: اکنون در سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان نیز شاهد افتتاح واحدهای تولیدی متعددی بودیم که امیدواریم با اجرای این طرح های بزرگ شاهد اشتغال، رفع بیکاری و رونق و توسعه در این استان باشیم.
وی اضافه کرد: کشور ایران اکنون در یک مسیر صحیح و درستی قرار گرفته است و اگر بخواهیم این مهم هم چنان حفظ شود، لازمه آن اتحاد، انسجام، وحدت ملی و امید است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری یاد آورشد: در اواخر سال 91 شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در ایران و بیکاری کارگران و مهندسان بودیم و صحبتی از رونق و توسعه در کشور نبود و حتی ایران هراسی به شدت در جهان درحال ترویج بود.
امیری خاطرنشان کرد: اما اکنون به لطف خدا و با مدیریت دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده هسته ای و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین با حمایت رهبر فرزانه انقلاب و با مقاومت مردم خوشبختانه برجام به نتیجه رسید و مذاکرات هسته ای حل شد و با یک قطعنامه، تمام قطعنامه های ظالمانه رفع شد.
*اواخر سال 91 ایران از جهت سیاسی و اجتماعی با مشکلات اساسی مواجه بود
معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه کرد: همچنین در اواخر سال 91 از جهت سیاسی در جهت مناسبی نبودیم و حوادث سال 88 بعد از انتخابات گسیختگی اجتماعی و سیاسی در کشور ایجاد کرد و اختلاف و نفاق را بین مردم و مسئولان نظام و حتی روسای قوا را شاهد بودیم و از لحاظ اجتماعی با مشکلات اساسی مواجه بودیم.
این مقام مسئول یاد آورشد: اگر بخواهیم ببینیم که از لحاظ توسعه ای، کشور در چه شرایطی قرار دارد و امید ما به آینده کشور به چه صورت است باید مقایسه بین شرایط فعلی کشور از جهت های مختلف بین المللی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در اواخر سال 91 و بعد از آن را باید جویا شویم.
وی اضافه کرد: در اواخر سال 91 از لحاظ بین المللی هر روز شاهد صدور قطعنامه ای جدید در خصوص تحریم نفت و سایر کالاها از جمله پزشکی بودیم و حتی نمی گذاشتند کشورهای بیمه ای با ما کار کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در آن سال ها به تدریج کشور ایران را داشتند در مسیری می بردند که غذا و دارو در برابر صدور نفت بر ما تحمیل کنند.
وی گفت: کشور ایران مثال کشتی است که اگر آسیبی پیدا کند دیگرهیچ جریان سیاسی نمی شناسد و باید همه با هر نگاه سیاسی و قومیتی در کنار هم قرار بگیریم و مسیر توسعه کشور را پرشتاب تر به پیش ببریم.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز ایران علاوه بر قدرت ملی و اقتصادی دارای سرمایه های عظیم اجتماعی، وحدت و انسجام است که باید تلاش کنیم این امید در مردم را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح و عملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد ریال آغاز شد.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.