صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آغاز عملیات ساخت پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی

عملیات ساخت فاز اول پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
عملیات ساخت فاز اول پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار روزنامه کسب و کار در  کیش، کلنگ عملیات ساخت فاز نخست پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به زمین زده شد.
محمود حجتی در سفر به جزیره کیش با حضور در این آیین با اشاره به ظرفیت هایی که به همت مسئولان کیش فراهم شده گفت: احداث این پایگاه از نظر تامین سوخت فرودگاهی و بحث ایمنی در ذخیره سازی سوخت اهمیت فراوانی برای جزیره کیش دارد.
حجتی افزود: کیش ظرفیت ها و قابلیت های منحصر بفردی از نظر جذب گردشگر و سرمایه گذار داخلی و خارجی دارد و با توجه به آماری که توسط دکتر انصاری لاری مبنی بر افزایش ٣٠ درصدی گردشگران کیش در نیمه دوم امسال در مقایسه با سال گذشته ارائه شد نشان می دهد از نظر گردشگری و سرمایه گذاری هدف گذاری درستی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با اشاره به نیاز فرودگاه کیش به پایگاه سوخت رسانی گفت: این پروژه با اعتبار ٢٠ میلیارد تومان و ظرفیت ٤٣٠٠ متر مکعب ساخته می شود که امروز کلنگ عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه به زمین زده شد. در فاز نخست تا ٢٥ اسفند سالجاری ٤ تانکر با ظرفیت ٣٦٠ متر مکعب نصب می شود.
انصاری لاری با بیان اینکه پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش از استانداردهای روز دنیا برخوردار است افزود: به منظور استاندارد سازی، هر پروژه ای برای فعالیت در جزیره کیش باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی، زیست محیطی و ملاحظات پدافند عامل را داشته باشد.
گفتنی است اتصال این مخازن به سکوهای سوخت رسانی و عرضه سوخت مازاد این پایگاه به پروازهای عبوری از برنامه های پیش بینی شده برای پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی کیش است.