صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر نفت تأکید کرد

استفاده حداکثری از تجارب صاحبان فناوری‌‌های روزآمد صنعت پتروشیمی دنیا

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر اهمیت تعمیر و نگهداری در کنار تولید تأکید کرد و گفت: باید از تجربه‌های صاحبان فناوری‌های روزآمد در دنیا به منظور کسب دانش استفاده بهینه کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، رضا نوروززاده روز دوشنبه (هفتم اسفندماه) در نخستین همایش تخصصی مدیریت دارایی‌های فیزیکی اظهار کرد: آغاز مباحث صنعتی همواره تکیه بر تولید بوده است، اما به تدریج با طی کردن مسیر تکاملی با نکاتی روبه‌رو شدیم و به ضرورت‌های جدیدی پی بردیم.
وی با اشاره به اینکه تولید به منظور استفاده عموم و به دست آوردن رفاه به وجود می‌آید، افزود: در کنار رفاه، مشکلاتی به دنبال صنعت ایجاد می‌شود که آلودگی محیط زیست، تولید کالا با کیفیت پایین، قیمت بالا و همچنین تنگ شدن بازار رقابت از آن جمله است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه اداره دنیای کنونی بدون تکیه بر استقرار نظام‌های مدیریتی ناممکن است، ادامه داد: در استقرار واحدها همواره سه پایه منابع انسانی، حفاظت از کالاهای فیزیکی و سرمایه در گردش در نظر گرفته می‌شود.
نوروززاده با اشاره به اینکه در کنار تولید، تعمیر و نگهداری از آن بدون تکیه بر آمارها و بینش علمی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: در این زمینه باید از تجربه‌ها استفاده بهینه کرد، زیرا استفاده و استمرار آن سبب می‌شود مجموعه‌های پتروشیمی صاحب دانش شوند.