صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

ایران بیش از مقدار تولید، مشتری نفت خام دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون بیش از رقم تولید، با درخواست فروش نفت خام روبه‌رو هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علی کاردر با اشاره به تقاضای بالای نفت خام ایران در جهان تصریح کرد: کاهش خرید نفت خام کشورهای آسیایی، مشکلی برای ایران ایجاد نمی‌کند.
در گزارش این روزنامه، به تقاضای نفت ایران از سوی کشورهای آسیایی اشاره شده و آمده است: «چینی‌ها بزرگ‌ترین مشتری نفت خام ایران هستند. این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا پایان آگوست به طور میانگین روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده و رکورد واردات نفت چین از ایران حدود ۷۰۰ هزار بشکه است.»
همچنین در بخشی از گزارش، به کاهش واردات نفت خام هند از ایران در ماه‌های اخیر به علت تعطیلی برخی از واحدهای تأسیسات و قطع خرید نفت شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور از یک سو و گزارش رویترز مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران به کره جنوبی از سوی دیگر اشاره و در عین حال تصریح شده است: «کره جنوبی از ابتدای امسال به طور میانگین روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریده و واردات این کشور بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار بشکه در نوسان بوده است. ژاپن نیز از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون، به طور میانگین روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریده است.»
به گزارش شانا، ایران در سال ۲۰۱۷ موفق شد ۷۷۷ میلیون بشکه نفت را به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کند. ایران در این مدت، حدود ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز نفت صادر کرده که ۶۲ درصد از آن به مقصد کشورهای آسیایی و ۳۸ درصد به مقصد اروپا بوده است. چین و هند بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران در آسیا به شمار می‌روند.