صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیر ارتباطات

زنان خانه دار بیشترین کاربران فضای مجازی هستند

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، زنان خانه دار کشور بیشترین استفاده کنندگان از فضای مجازی به شمار می آیند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، زنان خانه دار کشور بیشترین استفاده کنندگان از فضای مجازی به شمار می آیند.
سودابه رادفر روز سه شنبه در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان افزود: تلاش کردیم که زنان برای فضای کسب و کار از فضای مجازی هم استفاده کنند چرا که بانوان بیشتر در فضای مجازی که پایه آنها سرگرمی و تفریحی است، شرکت داشته‌اند.
رادفر درباره سند راهبردی زنان در وزارت ارتباطات اظهار کرد: این سندبه منظور توان افزایی بانوان در بخش فناوری و اطلاعات تدوین شده است که یکی از شاخصه‌های آن توسعه پایدار و متوازن است تا بانوان بتوانند به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود برسند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر هدف امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توان افزایی زنان شهری و روستایی بود که به همین منظور طرح ملی توان افزایی زنان با محور آی سی تی را در ٥٠ نقطه کشور شروع کردیم و برنامه ما در سال ٩٧ این است که در ٢٧٠ نقطه کشور اجرایی شود و حتی در روستای ابرکوه یزد این طرح را آغاز کرده‌ایم.
** زنان جایگاه خود را گدایی نمی‌کنند
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات تاکید کرد: زنان جامعه ما جایگاه خودشان را گدایی نمی‌کنند و تلاش جدی دارند و چند برابر مردان تلاش می‌کنند و توانمندی خودشان را به نمایش می‌گذارند، البته ما نمی‌خواهیم مسابقه با مردان برگزار کنیم و زن و مرد را در تقابل با هم قرار بدهیم چون مردان بستر لازم برای حضور زنان در بخش‌های مختلف را فراهم کرده‌اند.
رادفر افزود: در دولت یازدهم در این وزارتخانه رشد ٢٥٠ درصدی برای حوزه زنان و انتصاب بانوان در پست‌های مختلف را داشتیم و تلاش در دولت دوازدهم هم بسیار جدی است تا بانوان در پست‌های مدیریتی قرار گیرند
وی ادامه داد: اکنون هم وزیری داریم که معتقد به حفظ حقوق زنان و خانواده است و ما برای اولین بار سه مدیر زن در سطح معاونت‌ها در این وزارتخانه داریم و مدیران کل زن در وزارت خانه نیز افزایش یافته است.
رادفر ابراز امیدواری کرد که با دیدگاهی که رئیس جمهوری و کابینه دولت و وزرا دارند، زنان بتوانند به جایگاه واقعی خودشان دست پیدا کنند.
براساس آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر ٧٢ درصد بانوان از تلفن همراه استفاده می‌کنند و٤٨ درصد از کاربران اینترنت نیز بانوان هستند.
همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان امروز سه شنبه در مرکز همایش عای شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری به مدت یک روز برگزار شد.