صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری

شکاف جنسیتی همچنان در کشور وجود دارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت:اکنون بیکاری دختران تحصیلکرده ما دو تا سه برابر بیشتر از مردان است و این نشان دهنده شکاف جنسیتی بالاست و این شکاف همچنان در کشور وجود دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: اکنون بیکاری دختران تحصیلکرده ما دو تا سه برابر بیشتر از مردان است و این نشان دهنده شکاف جنسیتی بالاست و این شکاف همچنان در کشور وجود دارد.
معصومه ابتکار روز سه شنبه در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان افزود: خیلی اوقات زنان در مشاغل و محاسبات غیررسمی فعالیت دارند که باید این موضوع نیز رفع شود و باید برای حل معضل بیکاری بانوان تحصیلکرده و از بین بردن این شکاف گام‌های بلندی برداشت.
وی اظهار داشت: در کشور ما دسترسی به فضای مجازی و اینترنت شرایط خوبی دارد و این عدم تبعیض و دسترسی یکسان زن و مرد به این فناوری، برای ایجاد انقلاب دیجیتال ضروری است و حتی به توان افزایی زنان هم کمک می‌کند.
وی به توجه دولت به موضوع عدالت و ماده ١٠١ قانون برنامه ششم توسعه برای ایحاد عدالت جنسیتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ابعاد مهم عدالت، اجرای عدالت جنسیتی و فرصت‌های برابر برای زنان و مردان است و با توجه به اینکه نقش زنان بی بدیل است این عدالت جنسیتی را امیدواریم بتوانیم محقق کنیم و پیش ببریم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: چون باید از همه سرمایه‌های انسانی برای پشرفت کشور استفاده کنیم و نقش زنان غیرقابل اغماض است البته در کشور باید برنامه ریزی لازم را انجام دهد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه دولت به این موضوع توجه خیلی جدی داشته است و از اقدامات در دستگاه‌های مختلف در این زمینه تقدیر می‌شود اگرچه در ماده ١٠١ برنامه ششم نیز آمده است که نگاه به حوزه زنان باید براساس عدالت باشد تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه این نگاه متعادل را در همه دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم چون موضوع به همه دستگاه‌های دولت مربوط می‌شود و ممکن است یک متولی به عنوان سیاستگذاری و رصد داشته باشد اما موضوع و مسئولیت به همه دستگاه‌ها برمی گردد.
وی تاکید کرد: این معاونت نیز پیگیر تدوین شاخص‌هایی برای اجرای تعادل جنسیتی در کشور است و یکی از این شاخص‌ها موضوع آموزش و استفاده از فناوری اطلاعات، بهره مندی زنان از آموزش به ویژه ارتقای مهارت‌های زندگی است.
وی تصریح کرد: امیدواریم برای توان افزایی زنان شبکه‌های لازم در بخش دولتی، خصوصی و نهادهای مردمی برای تبادل اطلاعات و تجربیات را داشته باشیم چون ما در این زمینه نیازمند تغییر نگاه هستیم.
وی به پویش ارمغان آزادی اشاره کرد و افزود: زندان جای مادران نیست و امیدواریم همه به این پویش آزادی زنان که گرفتار زندان هستند، مشارکت داشته باشند، اکنون نیز ٢٥٠ زن با جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و همکاری‌های بین المللی بتوانیم مشکلات در حوزه زنان و خانواده را حل کنیم.
ابتکار افزود: البته یکی از چالش‌هایی که در آینده خواهیم داشت بازاریابی است که باید برای ارائه توانمندی‌های بانوان در سطح ملی و بین المللی این مشکل را نیز حل کرد.
همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی بانوان امروز سه شنبه در مرکز همایش عالی شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدجواد آذری جهرمی، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری به مدت یک روز برگزار شد.