صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور معاون وزیر بهداشت

مرکز خدمات جامع سلامت روستای خشکناب هریس افتتاح شد

مرکز خدمات جامع سلامت روستای خشکناب هریس به دست دکتر پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای خشکناب هریس اظهارکرد: احساس مسئولیت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز زمینه ساز پیشرفت مناطق محروم و روستایی در شهرستان هریس شده است.
وی افزود: در این میان همکاری و مسئولیت شناسی اهالی خود منطقه نیز نقش مهمی در توسعه و پیشرفت آن منطقه دارد و امید است مرکز خدمات جامع سلامت که امروز افتتاح شد، پاسخگوی نیاز و برطرف کننده مشکلات مردم منطقه باشد.
صابر تقویمی، فرماندار هریس نیز در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات چشمگیری در این منطقه انجام شده است و با تکیه بر رویکردهای طرح تحول سلامت و به همت شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیمارستان امام حسین (ع) و مرکز خدمات جامع سلامت در هریس افتتاح شد.
وی با اشاره به برخی مطالبات مردمی در حوزه درمان در این شهرستان اظهارکرد: تجهیز بیمارستان اعم از کادر درمانی، فعال شدن اتاق جراحی و مستقر شدن پزشکان متخصص از جمله مطالبات مردم هریس است.
مهامی، رئیس شبکه بهداشت و درمان هریس نیز در این مراسم اظهار کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت ۱۴ خانه بهداشت در سطح شهرستان هریس افتتاح شد و افتتاح چهار مرکز بهداشت و درمان، ستاد مرکز بهداشت و دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ از جمله پروژه‌های در حال احداث در این شهرستان هستند.
وی با اشاره به احداث مرکز خدمات جامع سلامت گفت: این بنا با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع احداث شده که کادر پزشکی آن شامل پزشک عمومی، ماما، مربیان و بهورزان است و این مرکز ۲۴۰۰ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.
گفتنی است؛ در جریان سفر به شهرستان هریس، دکتر پزشکیان و دکتر صدرالساداتی از بیمارستان امام حسین (ع) هریس بازدید به عمل آوردند.
بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام حسین (ع) هریس که حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن صرف شده است، در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
همچنین این بیمارستان دارای آزمایشگاه، داروخانه، بخش همودیالیز، رادیولوژی، زایمان، بخش مراقبت از نوزادان، سه اتاق عمل و پانسیون پزشکان است.