صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شرایط پرداخت خسارت خواب خودرو در کرمان‌موتور

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش کرمان خودرو (بم خودرو) گفت: خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه به میزان روزانه پانزده ده هزارم قیمت خودرو به مشتریان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش کرمان خودرو (بم خودرو) گفت: خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه به میزان روزانه پانزده ده هزارم قیمت خودرو به مشتریان پرداخت می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نظام‌الدین وفا در نشست خبری اظهار کرد: طبق دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، به مشتریانی که خودروی آنها در دوره گارانی بیش از دو روز و در دوره وارانتی بیش از هفت روز به دلیل کمبود قطعه یا مشکل در رفع عیب، در تعمیرگاه متوقف شود خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه میزان این خسارت به ازای هر روز توقف مازاد خودرو در تعمیرگاه به میزان پانزده ده هزارم قیمت خودرو است، خاطرنشان کرد: خدمات پس از فروش خودروهای جک، لیفان، جیلی و هیوندای از سوی این شرکت ارائه می‌شود.
مدیرعامل بم خودرو ادامه داد: از ۲۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش، ۴۶ نمایندگی مختص ارائه خدمات به محصولات هیوندای هستند و به زودی امداد خودروی تخصصی هیوندای نیز با استانداردهای جهانی این شرکت برای محصولات تولیدی راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر حدود پنج درصد از قطعات یدکی محصولات هیوندای از منابع داخلی تأمین می‌شود. البته به موازات پیشرفت فرایند داخلی‌سازی محصولات هیوندای در کرمان خودرو، در تأمین قطعات یدکی از قطعات داخلی بیشتری استفاده می‌شود.
وفا با بیان اینکه امسال ۱۵ نمایندگی خدمات پس از فروش در استان‌هایی همچون آذربایجان، فارس، کرمان، سمنان، اصفهان و خوزستان لغو امتیاز شدند، تصریح کرد: این لغو امتیاز به دنبال بازرسی‌های صورت گرفته و همچنین شکایت مشتریان به دلایلی همچون تخلف در ارائه خدمات گارانتی و وارانتی، عدم تأمین قطعات یدکی کافی و عدم تأمین تجهیزات مناسب صورت گرفته است.
وی ادامه داد: امسال در طرح خدمات امداد نوروزی ۱۰۵ نمایندگی خدمات پس از فروش فعال بوده و ۱۰۵ خودروی امدادی نیز در مسیرهای پرتردد و نقاطی که سال گذشته درخواست امداد بیشتری داشتیم مستقر خواهند شد.
او خاطرنشان کرد: خریداران محصولات کرمان خودرو توجه کنند در صورتی که پس از خرید خودرو برای سرویس‌های دوره‌ای اعلام شده به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه نکنند خودروی آنها از گارانتی خارج می‌شود.