صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری

برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش برف و باران برای روز سه شنبه هفته جاری در این استان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه اعلام کرد سامانه بارشی صبح روز سه شنبه مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد که بیشترین میزان بارش برای کوهرنگ پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: بارش‌ها به صورت برف و باران است اما به سبب اینکه بارندگی در طول روز رخ می‌دهد انتظار می‌رود شاهد بارش برف و باران مخلوط باشیم و برفی بر روی زمین باقی نمی‌ماند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی، کمبود بارش‌ها در پایان اسفندماه امسال بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است که انتظار می‌رود شاهد صرفه جویی بیش از پیش و مدیریت صحیح منابع آب در استان باشیم.
قطره سامانی، میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (۱ مهر تا ۱۰ دی) استان را ۴۵.۶ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی و در مقایسه با میانگین بلند مدت دوره مشابه با کاهش ۸۷ درصدی مواجه است.
به گزارش ایرنا، به سبب وقوع خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با تأخیر در بارندگی‌های پاییزی و زمستانی و کاهش میانگین بارش‌ها مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی ۱۰ سال اخیر، استان‌های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.