صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان

ذخایر گوشت مرغ در سردخانه‌های همدان مناسب است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر گوشت مرغ در سردخانه‌های استان مناسب است، گفت: در حال حاضر 1630 تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است که تا شب عید به 2000 تن خواهد رسید و مشکلی از نظر تأمین گوشت مرغ وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر گوشت مرغ در سردخانه‌های استان مناسب است، گفت: در حال حاضر ۱۶۳۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان موجود است که تا شب عید به ۲۰۰۰ تن خواهد رسید و مشکلی از نظر تأمین گوشت مرغ وجود ندارد.
به‌گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نادر مؤمنی یکشنبه ۱۰ دی در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان، علت افزایش قیمت برخی محصولات دامی را افزایش قیمت برخی نهاده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه ظرف ۲ ماه گذشته بخشی از نهاده‌های دامی گران شد و از طرفی افزایش نرخ ارز و تزریق آرام و دیرهنگام ارز توسط بانک مرکزی از دلایل دیگر افزایش قیمت شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ تن ذرت در استان موجود بوده که ۲۵۰۰ تن در راه است و به‌زودی وارد استان می‌شود، یادآور شد: قیمت گوشت مرغ گرم در بازار ۷,۰۰۰ تومان بوده که قیمت مناسبی است و گوشت مرغ منجمد نیز بین ۵۸۰۰ تا ۶,۱۰۰ تومان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از افزایش ۲۶.۲ درصدی قیمت تخم‌مرغ در ۲ ماهه اخیر خبر داد و گفت: طی ۲ ماه گذشته ۱۳۳ قلم کالای مصرفی خانوار به طور میانگین ۳.۲۹ درصد رشد قیمتی داشته است.
حمیدرضا متین اظهار کرد: طی ۲ ماهه گذشته میوه و تره‌بار ۲۶ درصد افزایش قیمت داشته که این افزایش به علت گرانی پیاز، گوجه‌فرنگی و خیار بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت حبوبات یک درصد، شیر و فرآورده‌های لبنی ۵ درصد، جوحه یک‌روزه تخم‌گذار ۱۶.۴ درصد و سایر اقلام ۳ درصد رشد قیمت داشته است.
متین خاطرنشان کرد: در ۲ ماه اخیر میانگین رشد قیمت کالاهای اساسی ۳.۲۹ درصد بوده که بیشتر به علت افزایش قیمت تخم‌مرغ و تره‌بار بوده است.