صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت وزش و جوانان کشور

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری معرفی شد

با حضور معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت وزش و جوانان کشور حمید کریمی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، حمید کریمی ۱۰ دی‌ماه در این آئین اظهار کرد: ورزش از نظر کارکردهای اجتماعی و نقش بی‌بدیلی که در تعیین ساختار جامعه دارد یکی از موضوعات مهم است.
وی افزود: وقتی بُرد یک تیم ورزشی می‌تواند مردم را به خیابان بکشاند و آنان را تا این حد خوشحال کند می‌توان گفت که این قدرت بی‌نظیر ورزش است که در کسری از ثانیه پیام و هویت یک کشور را به دنیا مخابره می‌کند.
کریمی تصریح کرد: ورزش زبان مشترک و بزرگترین دروازه میان ملت‌ها به دور نژاد آنان است و به هین دلیل دولت‌ها در پی دریافت حتی یک میزبانی مسابقات ورزشی هستند.
وی با اشاره به اینکه ورزش در چهار حیطه ورزش همگانی، تعلیم و تربیت، قهرمانی و حرفه‌ای قابل بررسی است، تاکید کرد: ورزش همگانی می‌تواند تا ۷۰ میلیون مخاطب داشته باشد اما امروزه وضعیت مناسبی در کشور ندارد، ورزش تعلیم و تربیتی اکنون در حاکمیت دانشگاه است و ۲۰ میلیون مخاطب دارد، ورزش قهرمانی با ۱۰۰ هزار مخاطب و ورزش حرفه‌ای با یک هزار مخاطب در کشور نشان از یک سیکل معیوب دارد که وزارت به دنبال اصلاح آن است.
کریمی بیان کرد: ورزش همگانی خشت بنای سایر حوزه‌ها است و باید در نظر داشت از یک جامعه سالم می‌توان استعدادهای ورزشی را شناسایی و پرورش داد که متأسفانه این حوزه در ورزش مغفول مانده است و باید توجه داشت که زیرساخت‌های قوی در ورزش همگانی عامل موفقیت است و لازم است این امر تبدیل به یک گفتمان جامعه شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز مردم برای ورزش کردن احساس نیاز نمی‌کنند و گاهی با برخورد به بن‌بست‌های پزشکی به ورزش روی می‌آورند لذا به دنبال توسعه زیرساخت، توسعه ورزش همگانی و گسترش تعامل با شهرداری در استان هستم.
کریمی ادامه داد: ورزش قهرمانی با اینکه مورد تشویق است اما با مشکلات بسیاری مواجه است و وجود تنها ۱۰۰ هزار ورزشکار فعال در این حوزه نشان از دقیق نبودن برنامه‌ها است که نیاز به بازنگری دارد.
وی معیوب بودن چرخه استعدادیابی به عنوان موتور محرک ورزش قهرمانی را یکی از مشکلات برشمرد و گفت: این امر نیازمند تحقیق در دانشگاه است و مخاطب بالقوه در آموزش و پرورش قرار دارد و تنها بر عهده ورزش و جوانان نیست.
وی تاکید کرد: بی مهابا به آتش زدن مشکلی را حل نمی‌کند پس برنامه محوری و برنامه مداری را در رأس امور قرار خواهم داد و برای تحقق آن لازم است اعتبار کافی از طرف مسئولان متولی تأمین شود.
کریمی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد بایستی با تعامل گسترده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، مشکلات جوانان را حل کنند و باید در نظر داشت که حوزه جوانان یک امور توصیه‌ای نیست بلکه یک امور تکلیفی برای همه دستگاه‌های اجرایی است.