صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

طی ۲۲۳ روز معاملاتی

شاخص بورس بیش از ۲۰هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۲۳ روز معاملاتی ۲۰ هزار و ۹۲۷ واحد رشد داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۲۳ روز معاملاتی ۲۰ هزار و ۹۲۷ واحد رشد داشته است.
از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۲۳ روز معاملاتی تعداد ۲۱۸ میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۵۵ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال در ۱۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۵۹ دفعه در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است.
همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۱۲۹ میلیارد و ۸۴۲ میلیون سهم به ارزش ۲۸۴ هزار و ۵۲ میلیارد ریال در ۵میلیون و ۸۴۸ هزار و ۷۷۶ نوبت در بازار اول؛ ۷۶ میلیارد و ۷۸۲ میلیون سهم به ارزش ۱۸۳ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال در ۸میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۰ نوبت در بازار دوم؛ ۷۱ میلیون سهم به ارزش ۷۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در ۲۰ هزار و ۷۴۶ نوبت در بازار بدهی؛ ۱۰ میلیارد و ۳۶۸ میلیون سهم به ارزش ۵۹۵ میلیارد ریال در ۲۱۰۶ نوبت در بازار مشتقه و ۱۵۶۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۱۶ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال در ۷۸ هزار و ۴۴۱ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.
این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد آغاز کرده است تاکنون با ۲۰ هزار و ۹۲۷و احد افزایش معادل ۲۷ درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۹۸ هزار و ۱۵۷و احد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۱۵ هزار و ۳۳۱و احد رشد و شاخص بازار دوم با ۴۲ هزار و ۳۰۴و احد افزایش مواجه شده‌اند.