صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پاکسازی غوطه شرقی از تروریست ها خواست مردم سوریه

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان از چهار روز قبل عملیاتی را به در خواست مردم برای سرکوب بزرگترین تجمع تروریست‌های مستقر در غوطه شرقی آغاز کردند.
ارتش سوریه و نیروهای همپیمان از چهار روز قبل عملیاتی را به در خواست مردم برای سرکوب بزرگترین تجمع تروریست‌های مستقر در غوطه شرقی آغاز کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ارتش سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی مستقر در غوطه شرقی ریف دمشق، از چهار روز قبل نیرو به این منطقه اعزام کرد.
مردم غوطه شرقی ماه گذشته تظاهراتی علیه گروه‌های تروریستی در این مناطق داشتند و خواستار خروج آنها شدند.
تروریست‌های حاضر در این منطقه از چند هفته گذشته بر حملات خمپاره‌ای به پایتخت و حومه آن شدت بخشیدند.
یک منبع امنیتی در گفت و گو با ایرنا گفت: تروریست‌ها از یک ماه گذشته تاکنون بیش از یکهزار خمپاره و موشک به مناطق مسکونی دمشق و حومه آن شلیک کردند.
وی که نخواست نامش ذکر شود، گفت: در این حملات تاکنون ۶۰ تن کشته و حدود ۲۰۰ نفر نیز در دمشق و حومه آن زخمی شدند.
وزارت خارجه سوریه نیز روز سه شنبه گذشته در نامه‌های جداگانه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: برخی مقام‌های غربی درجنایات تروریست‌ها علیه مردم بی گناه در دمشق و حومه آن سهیم هستند.
وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که جنایت‌های تروریست‌ها علیه مردم دمشق و حومه آن را محکوم کند.
این بیانیه تصریح کرد که غربی‌ها حق دولت این کشور برای دفاع از شهروندان خود و مبارزه با تروریسم را انکار می‌کنند.
این بیانیه ادامه داد که روز (سه شنبه) ۲۰ فوریه ۲۰۱۸، گروه‌های تروریستی مسلح که در غوطه شرقی مستقر هستند، مناطق مسکونی، خیابان‌ها، مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها، مؤسسات عمومی و بعضی مکان‌های دیپلماتیک در شهر دمشق و حومه آن را با شلیک موشک و خمپاره هدف قرار دادند که تاکنون ده‌ها غیرنظامی بی گناه شهید و مجروح شدند.
وزارت امور خارجه سوریه گفت: این حملات تروریستی نشان می‌دهد که بعضی از مسئولان غربی و دیگران از این تروریست‌ها به طور مستقیم حمایت کرده و همدست این جنایات هستند.
این بیانیه ادامه داد: حملات تنها یک روز تروریست‌ها، بیش از ۴۵ خمپاره را به شهر دمشق در چند ساعت گذشته شلیک کردند که تاکنون ۶ شهید و ۲۹ زخمی داشته است.
وزارت خارجه سوریه افزود: این تشدید اقدامات تروریستی ادامه جنایات روزانه این تروریست‌ها علیه شهروندان دمشق است که آنها در ۴۹ روز گذشته بیش از ۱۵۰۰ خمپاره به مناطق مسکونی شلیک کردند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از جمله زنان و کودکان شد.
در حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی از غوطه شرقی تنها در روز چهارشنبه به مناطق القصاع، الزبلطانی، باب توما، باب السلام، امویین و جرمانا در دمشق پایتخت سوریه ۱۱ تن کشته و ۴۹ نفر دیگر زخمی شدند.
گروه‌های تروریستی موجود در غوطه شرقی همان روز بار دیگر با نقض توافق مناطق کاهش تنش، منازل مسکونی شهر دمشق را با شلیک ۷۵ خمپاره و موشک هدف قرار دادند.
در این حملات خمپاره‌ای، خسارت‌هایی نیز به اموال و املاک شهروندان سوری و زیر ساخت‌های عمومی وارد شد.
برخی از شهرک‌ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست‌های تکفیری است و از آنجا اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می‌کنند.
ارتش سوریه از چهار روز گذشته عملیاتی را برای سرکوب تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی ریف دمشق آغاز کرده است.
سوریه حدود هفت سال است با حضور گروه‌های مسلح و تروریستی همچون داعش و تحریرالشام که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند، با بحران روبه رو است.
با شکست داعش در سوریه در ماه‌های اخیر و همچنین پیشروی ارتش این کشور، نیروهای مردمی و مقاومت، سوریه پس از سال‌ها پایداری در آستانه ریشه کنی تروریسم قرار دارد.