صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال

هفته ۲۴ لیگ برتر تحت تاثیر تقابل شهریار و جادوگر

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تقابل حساس و دیدنی بازیکنان سابق تیم ملی آغاز می‌شود.
هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تقابل حساس و دیدنی بازیکنان سابق تیم ملی آغاز می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) آغاز می‌شود و در روزی که سرخابی‌های پایتخت بازی ندارند، تمام نگاه‌ها به تقابل علی دایی در سایپا با علی کریمی در سپیدرود است.
سپیدرود رشت - سایپا تهران
این بازی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه سردار جنگل رشت آغاز می‌شود و دو تیم با اهدافی کاملاً متفاوت به مصاف هم می‌روند. سایپا با علی دایی شش هفته است که نباخته و با قرار گرفتن در بین مدعیان، به دنبال کسب سهمیه آسیایی است. نارنجی پوشان ۳۸ امتیازی هستند و با تفاضل گل کمتر نسبت به فولاد خوزستان و ذوب آهن در رده چهارم جدول قرار دارند. اما در سوی دیگر سپیدرود میزبان با بیست امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته و برای نیفتادن می جنگد.
اما جایگاه و اهداف دو تیم، تمام ماجرای این بازی نیست و موضوعی که هیجان این دیدار را چند برابر کرده، تقابل سرمربیان دو تیم است. علی کریمی و علی دایی برای اولین بار است که به عنوان سرمربی دو تیم لیگ برتری رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. از طرفی رابطه نه چندان مثبت این دو در سال‌های اخیر، حساسیت تقابلشان را مضاعف کرده است.
بر اساس اعلام کمیته انضباطی، امید خالدی از سایپا تنها محروم این بازی است.
تیم داوری: حسین زرگر – حسن ظهیری – اسد حاج محمدی – سعید وفاپیشه – ناظر: حسین عسگری
سیاه جامگان مشهد - فولاد مبارکه سپاهان
این بازی را می‌توان جدال بحران زده‌های لیگ نامید. مسابقه‌ای که قرار است از ساعت ۱۴:۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد آغاز شود و هر دو تیم برای فرار بحران، وارد زمین می‌شوند. سپاهان بعد از قطع همکاری با زلاتکو کرانچار، در دو بازی اخیر با هدایت منصور ابراهیم زاده نتوانسته موفقیتی کسب کند. هر چند طلایی پوشان در تعطیلات لیگ در دیدارهای تدارکاتی، حریفان خود را ۶ تایی کردند اما هواداران این تیم ۶ بازی است که رنگ برد را در لیگ ندیده‌اند. خبر بد برای هواداران سپاهان، غیبت بازیکن کلیدی آنهاست. علی کریمی مهره تأثیرگذار اصفهانی‌ها به دلیل محرومیت غایب بزرگ این بازی است.
مشکی پوشان نیز که تا پایان هفته بیست و سوم با پانزده امتیاز، قعرنشین مسابقات هستند، دوباره با هدایت رضا عنایتی به میدان خواهند رفت. عنایتی بعد از باخت مقابل پیکان از سمت خود کناره گیری کرده بود اما بعد از مذاکره مدیران باشگاه با او، دوباره به نیمکت تیمش بازگشت.
تیم داوری: علیرضا فغانی – محمدرضا مدیرروستا – جواد مداح – حسین زمانی – ناظر: حاتم بک پور
نفت تهران - صنعت نفت آبادان
نفت‌های تهران و آبادان از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم می‌روند. هومن افاضلی بعد از کسب نتایج قابل قبول با نفت، مدتی در تمرین‌های تیمش حضور پیدا نکرد و در زمان تعطیلات به صوت مستقیم با نفت کار نکرد. همچنین بازیکنان نفت برخلاف وعده مدیران جدید باشگاه، هنوز دستشان از رسیدن به پول قراردادشان کوتاه مانده است. با این حال آنها می‌خواهند به روند شکست ناپذیری خود در ۶ بازی مقابل هم نام خود ادامه دهند. نفت در حال حاضر با بیست و سه امتیاز، جایگاه دوازدهم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده و این در حالی است که آبادانی‌ها با ۶ امتیاز بیشتر، رتبه نهم را در اختیار دارند و در سه هفته پایانی نیز مقابل تیم‌های مدعی، نتوانستند به برد برسند. صنعت نفت با شکست مقابل سرخابی‌های پایتخت و تساوی مقابل فولاد خوزستان، نمره ضعیفی مقابل بالای جدولی‌ها به ثبت رساند و اکنون این فرصت را دارد تا شانس خود برای قرار گرفتن بین ۶ تیم اول را مقابل تیم پایین جدولی نفت تهران امتحان کند.
سامان آقا زمانی و عیسی آل کثیر به دلیل محرومیت نمی‌توانند در این بازی برای نفت تهران به میدان بروند. همچنین مگنو باتیستا، تنها محروم صنعت نفت آبادان است.
تیم داوری: اشکان خورشیدی – بابک داوری – علی احمدی – علی میرغفاری – ناظر: اسماعیل صفیری
گسترش فولاد تبریز - پیکان تهران
گسترش فولاد که با حضور فیروز کریمی توانسته بود خود را از انتهای جدول جدا کرده و رتبه تک رقمی بدست آورد، در پنج هفته اخیر ناکام بوده و نتوانسته سه امتیاز کامل مسابقات را بدست آورد. گسترش فولاد در حالی فردا میزبان پیکان تهران است که با انگیزه جبران شکست هفته قبل در داربی تبریز به میدان می‌رود. این بازی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز با سوت رضا کرمانشاهی آغاز می‌شود.
پیکان تهران دو هفته‌ای می‌شود که از سریال تکراری باخت و مساوی‌ها رهایی پیدا کرده و با سی و پنج امتیاز در رده هفتم جای گرفته است. با این حال شاگردان مجید جلالی روی کاغذ این شانس را دارند تا با برتری سه گله در بازی فردا، تا رده دوم جدول جهش داشته باشند. گسترش فولاد اما در صورت برد در همان رده هشتم باقی خواهد ماند ولی اگر ببازد، امکان سقوط به رتبه دهم برایش وجود دارد.
تیم داوری: رضا کرمانشاهی - رضا سخندان – بابک عباسقلی زاده – محمدحسین ترابیان – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
به گزارش ایسنا، چهار بازی باقیمانده از هفته بیست و چهارم لیگ برتر، شنبه برگزار خواهد شد.