صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نوید برگزاری نخستین کنگره سبز ایران در شیراز

آن گونه که دبیر دومین کنگره ملی کودکان استاد امیر حکیمی گفته قرار است این کنگره بهار 1397 در شهر شیراز برگزار شود و عنوان نخستین کنگره سبز ایران بر آن نهاده شده است.
آن گونه که دبیر دومین کنگره ملی کودکان استاد امیر حکیمی گفته قرار است این کنگره بهار ۱۳۹۷ در شهر شیراز برگزار شود و عنوان نخستین کنگره سبز ایران بر آن نهاده شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، خدیجه ظریفی بیان کرد: در مکاتبه‌ها و روند برگزاری آن از کاغذ استفاده نشده و نخواهد شد و نام آن به همین علت کنگره سبز نهاده شده و از بیست و هشتم تا سی و یکم فروردین ۹۷ در شیراز برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: با به کارگیری اپلیکیشن تلفن همراه که برای همین کار طراحی شده، ارتباط بین برگزارکنندگان این کنگره و شرکت کنندگان میسر خواهد شد و تمام برنامه‌ها و تبلیغات از طریق این سامانه به مخاطبان ارسال که این امر موجب کاهش هزینه‌ها و ارتباط سریع‌تر می‌شود.
ظریفی ادامه داد: همچنین پخش زنده این کنگره از طریق تلگرام و یک نرم افزار دیگر انجام می‌شود تا افرادی که موفق به حضور در این کنگره نشده‌اند بتوانند از مطالب آن بهره ببرند، افزون بر این پوستر مقاله‌های ارائه شده به این کنگره نیز روی صفحه‌های نمایش رایانه (مانیتورهایی) که به همین منظور پیش بینی شده به نمایش در خواهد آمد.
ظریفی اضافه کرد: برای شناسایی شرکت کنندگان و مدیریت این همایش از گیرنده‌های آر-اف-ای-دی به جای کارت‌های شناسایی مقوایی و کاغذی استفاده می‌شود که نیاز به ارائه آن توسط شرکت کنندگان نیست و حتی اگر داخل جیب افراد نیز قرار داشته باشد، صحت اطلاعات هویتی آنها قابل تشخیص است.
وی بیان داشت: تمام فناوری‌های مورد استفاده در این همایش در داخل کشور طراحی و بومی سازی شده است.
دبیر اجرایی دومین کنگره ملی کودکان استاد امیر حکیمی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره، دهم اسفند ۹۶ تعیین شده و پزشکان و متخصصان کودکان سراسر کشور برای شرکت در این گردهمایی علمی می‌توانند تحقیقات و مقاله‌های خود را در پیوند با بیماری‌های کودکان به نشانی اینترنتی http://Afpsc.sums.ac.ir ارسال کنند.
ظریفی گفت: در این کنگره افزون بر پرداختن به بیماری‌های کودکان، مسائل اجتماعی نظیر کودک آزاری و طب نوجوانان نیز به مباحث قابل طرح در این گردهمایی علمی اضافه شده و از دستگاه‌های اجرایی مانند دادگستری، بهزیستی، آموزش و پرورش و شهرداری نیز دعوت شده است تا دیدگاه‌های خود را در مورد مشکلات مرتبط با کودکان مطرح کنند.
وی بیان کرد: در قالب طرحی با عنوان زنجیره حمایت از کودکان، می‌کوشیم نقش اجتماعی پزشکان متخصص کودکان را افزایش دهیم و تلاش‌های دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی کودکان را هدف مند تر از گذشته دنبال و همچنین با آموزش به خانواده‌ها از آسیب‌های حوزه کودکان پیشگیری کنیم.
دبیر اجرایی دومین کنگره ملی کودکان استاد امیر حکیمی افزود: همچنین در مدت چهار روز برگزاری این کنگره، هشت میزگرد تخصصی در زمینه طب اطفال و همچنین سه میزگرد در حوزه آموزش‌های قانونی برای پزشکان، طب نوجوانان و سو رفتار با کودکان برگزار می‌شود که برای نخستین بار است که به برنامه‌های این کنگره اضافه شده است.
ظریفی گفت: ۲ کارگاه آموزشی نیز در مورد تکامل کودکان و بیماری‌های قلبی کودکان در این کنگره برپا خواهد شد.
وی، با اشاره به اینکه در استان فارس ۲۸۰ پزشک متخصص کودکان وجود دارد، گفت: پیش بینی می‌شود در این کنگره که از سوی انجمن متخصصان کودکان فارس و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا می‌شود، بیش از ۶۰۰ متخصص از سراسر کشور به صورت حضوری و بیش از یک هزار نفر از طریق فضای مجازی شرکت کنند.
او اظهار کرد: همچنین در این کنگره از خدمات زنده یاد دکتر رضا قریب، فوق تخصص قلب کودکان، بنیانگذار انجمن متخصصان کودکان فارس و استاد پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز که سال ۹۵ درگذشت، تجلیل خواهد شد.
دکتر غلامحسین امیرحکیمی که این کنگره با نام او برگزار می‌شود، فوق تخصص غدد، رشد و متابولسیم کودکان و بنیانگذار رشته غدد کودکان در ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.