صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در سال ۲۰۱۷

آمریکا، ۲۲۴ هزار بشکه نفت خام به چین صادر کرد

صادرات نفت خام آمریکا به چین از معادل ۲۲ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ به ۲۲۴ هزار بشکه در سال ۲۰۱۷ رسید.

صادرات نفت خام آمریکا به چین از معادل ۲۲ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ به ۲۲۴ هزار بشکه در سال ۲۰۱۷ رسید.
‌‌‌‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، حجم صادرات نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۷ به یک میلیون و ۱۱۸ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶، ۵۲۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
بیشترین حجم صادرات نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۷ مربوط به کانادا بود که این رقم با کاهش ۳۵ هزار بشکه در روز نسبت به سال ۲۰۱۶ به ۳۲۴ هزار بشکه در روز تنزل یافت. سهم کانادا در صادرات نفت خام آمریکا ۲۸,۹۸ درصد بود و این کشور در سال ۲۰۱۵، ۴۳۶ هزار بشکه در روز از آمریکا نفت وارد کرد.
چین، دومین واردکننده برتر نفت خام آمریکاست. این کشور در سال ۲۰۱۷، معادل ۲۲۴ هزار بشکه در روز نفت خام از آمریکا خریداری کرد که نسبت به پارسال (۲۰۱۶) افزایش چشمگیری داشت. صادرات نفت خام آمریکا به چین در سال ۲۰۱۵، یک هزار بشکه در روز بود.
سایر کشورهای آسیایی نیز در سال ۲۰۱۷، ۱۲۷ هزار بشکه نفت خام از آمریکا وارد کردند که ۱۰۵ هزار بشکه در روز نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشت و سهم ۱۱,۳۶ درصد از صادرات نفت خام آمریکا را به خود اختصاص دادند.
به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، در میان کشورهای آسیایی، کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ برابر ۵۷ هزار بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرده است.
انگلیس و هلند نیز در سال ۲۰۱۷ به ترتیب ۱۰۰ و ۸۵ هزار بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کردند. سایر کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۷ معادل ۱۰۸ هزار بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کردند. آمریکا در سال ۲۰۱۷، معادل ۹۳ هزار بشکه در روز به سایر کشورهای جهان نفت خام صادر کرد.