صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد

ملاقات با بیماران مشکوک به آنفولانزا ممنوع است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ملاقات با بیمارانی که مشکوک به بیماری آنفولانزا هستند ممنوع است گفت: مردم از تماس مستقیم با پرندگان و ملاقات نمودن با بیماران مشکوک به آنفولانزا جدا خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ملاقات با بیمارانی که مشکوک به بیماری آنفولانزا هستند ممنوع است گفت: مردم از تماس مستقیم با پرندگان و ملاقات نمودن با بیماران مشکوک به آنفولانزا جدا خودداری کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، محمد عباسی کاکرودی از هشدارها نسبت به مراقبت از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گیلان خبر داد و اظهار کرد: مردم از تماس مستقیم با پرندگان جدا خودداری و طیور خود را درجاهای محصورشده نگه‌داری کنند.
وی بابیان اینکه محصور کردن پرندگان اهلی مانع از انتقال بیماری به انسان یا سایر پرندگان می‌شود افزود: محصور کردن پرندگان خانگی احتمال ابتلاء به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود را کاهش می‌دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لزوم شست و شوی درست و دقیق وسایل استفاده از گوشت قبل و بعد از استفاده از آن تأکید کرد و گفت: توصیه می‌شود مردم حتماً تخته‌های گوشت را قبل و پس از استفاده کاملاً بشورند و مانع از انتقال احتمالی بیماری به انسان شوند.
عباسی پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک هنگام پر کندن پرندگان زنده را حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: برای پر کندن پرندگان زنده به جهت پیشگیری از ترشحات به چشم‌ها لازم هست حتماً از دستکش و ماسک استفاده شود.
وی به دفع مناسب لاشه پرندگان و قرنطینه کردن درست آن‌ها تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین اقدام کنترلی به جهت دور ماندن از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم کردن همه پرندگان بیمار و همچنین پرندگان مجاور پرندگان آلوده در یک محیط است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین ملاقات با بیمارانی که مشکوک به بیماری آنفولانزا هستند را کاملاً ممنوع اعلام کرد.
عباسی تصریح کرد: اگر کسی تا ده روز پس از بازگشت از منطقه آلوده دچار بروز تب و یا نشانه‌های تنفسی شد حتماً باید به پزشک مراجعه کند.
وی بابیان اینکه تاکنون هیچ مورد ابتلای انسانی در کشور و استان ناشی از آنفولانزای پرندگان مشاهده نشده خاطرنشان کرد: افرادی که با علائم آنفولانزا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند تنها علائم آنفولانزای فصلی را داشته‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم‌ترین اقدام مردم درزمینه آنفولانزا را رعایت بهداشت فردی دانست و تأکید کرد همه یکدیگر را از آنفولانزای فوق حاد پرندگان آگاه کنند.