صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با بحث تولید برق در خوزستان نباید شوخی کرد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷، با حضور استاندار و مدیران صنعت برق استان، گفت: از اقدامات بسیار خوب انجام شده برای مقابله با مشکلات احتمالی در شبکه برق به دلیل وقوع پدیده ریزگردها تشکر می کنم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷، با حضور استاندار و مدیران صنعت برق استان، گفت: از اقدامات بسیار خوب انجام شده برای مقابله با مشکلات احتمالی در شبکه برق به دلیل وقوع پدیده ریزگردها تشکر می‌کنم.
به گزارش کسب و کار نیوز، همایون حائری گفت: سهم تولید نیروگاه‌های برق آبی در تولید برق کشور بسیار بالاست، همین امر هم منجر شده که در شرایط خشکسالی با مشکل رو به رو شویم.
وی ادامه داد: پیک مصرف در سال گذشته ۵۵ هزار و ۴۴۳ مگاوات بود و این به معنای آن است که ظرفیت برقی که سال گذشته در اختیار مردم قرار گرفته معادل این رقم بوده، که از این میزان حدود ۴ هزار مگاوات را امسال به دلیل مسائل خشکسالی و تأثیر آن بر تولید نیروگاه‌های برق آبی در دسترس نخواهیم داشت.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: تا پیک سال آینده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات واحد حرارتی وارد مدار می‌شود که با توجه به تولید ۷۰ درصدی آنها حدود ۱۷۰۰ مگاوات در اختیار ما قرار می‌گیرد، اگر این عدد را از عدد چهار هزار مگاوات کمبودی جدا کنیم دو هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود تولید برق بدون در نظر گرفتن رشد مصرف در کشور داریم.
حائری بیان کرد: باتوجه به اینکه تولید برق استان خوزستان به نیروگاه‌های برق آبی بیشتر متکی است این کمبود تولید نسبت به مصرف، حجم بالایی خواهد داشت.
وی گفت: ظرفیت سازی های خوبی در استان شروع شده، اما اکثر آنها در تابستان ۹۷ وارد مدار نمی‌شوند و مربوط به سال ۹۸ است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد راهکار تأمین برق مورد نیاز استان از شبکه سراسری گفت: برای تأمین برق خوزستان از شبکه کشوری با محدودیت مواجه بوده و تنها می‌توانیم ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات تأمین کنیم، بیشتر از این رقم شبکه کشور دچار مشکل می‌شود.
حائری ادامه داد: براساس آمار در سال ۹۶ پیک مصرف خوزستان ۸۲۲۰ مگاوات بوده که در حال حاضر این عدد حدود ۲ هزار مگاوات است، این تفاوت نشان می‌دهد که حدود شش هزار مگاوات از برق مصرفی در خوزستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است.
وی اضافه کرد: با کاهش زمان کار ادارات و کاهش مصرف حاصله از خاموش شدن سیستم‌های سرمایشی و نوری می‌توان امیدوار بود که تابستان سال آینده را پشت سر گذاشت، این پایش باید به صورت جدی تر از گذشته انجام شود تا مطمئن شد که همه سیستم‌های سرمایشی خاموش شده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با پیشنهاد برگزاری جلسات مداوم و ارائه گزارش‌های جامع و دقیق از وضعیت تولید برق، گفت: بحث به اتمام رساندن نیروگاه‌های حرارتی باید به جد پیگیری و رفع مشکل شود، چرا که در خوزستان با توجه به گرمای هوا و مشکلات زیست محیطی نمی‌شود با بحث تولید شوخی کرد.
گفتنی است، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به همراه داوود فرحزاد مدیرعامل مدیریت شبکه برق ایران و سید زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر برای بررسی آخرین وضعیت شبکه برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷ به استان سفر کرده و با مدیران برق و استاندر جلساتی برگزار کردند، معاون وزیر نیرو و تیم همراه از نیروگاه رامین نیز بازدیدی داشتند.