صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

طی هفته چهارم بهمن ماه رقم خورد

رشد 78 درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران

طی هفته منتهی به 26 بهمن ماه، در حالی که حدود 848 هزار و 675 تن انواع کالا به ارزش بیش از 17 هزار و 76 میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد 78 و 46 درصدی را نسبت به هفته ما قبل آن تجربه کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بورس کالا، طی هفته منتهی به ۲۶ بهمن ماه، در حالی که حدود ۸۴۸ هزار و ۶۷۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷ هزار و ۷۶ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۷۸ و ۴۶ درصدی را نسبت به هفته ما قبل آن تجربه کرد.
رشد ۷۸ درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران
طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۴۱۵ هزار و ۷۹۶ تن انواع کالا به ارزش ۸ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال معامله شد.
در این تالار، ۲۹۶ هزار و ۲۳۴ تن فولاد، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۳ هزار و ۶۷۰ تن مس، یک هزار و ۶۴۰ تن آلومینیوم، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۰ تن شمش روی، ۵۰ دستگاه خودرو سراتو و همچنین ۴ هزار تن سیمان از سوی مشتریان خریداری شد.
همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۳۵۱ هزار و ۴۸۴ تن انواع کالا به ارزش ۷ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال به فروش رسید.
در این تالار، ۱۹۴ هزار و ۳۰۷ تن قیر، ۶۲ هزار و ۲۳۳ تن مواد پلیمری، ۴۴ هزار و ۲۵۰ تن وکیوم باتوم، ۱۷ هزار تن لوب کات، ۲۵ هزار و ۱۸ تن مواد شیمیایی، ۷ هزار و ۶۴ تن گوگرد، ۶۰۰ تن عایق رطوبتی و همچنین یک هزار و ۱۲ تن روغن خریداری شد.
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی هفته مذکور، شاهد معامله ۷۷ هزار و ۲۹۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۳۲ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۶۳ هزار و ۸۵۰ تن گندم، ۴۸۳ هزار قطعه جوجه یک روزه، ۴ هزار و ۱۰۰ تن شکر، ۲ هزار و۵۰۰ تن روغن و ۶ هزار و ۳۶۰ تن ذرت مشاهده شد.
بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در هفته گذشته شاهد معامله یک هزار و ۵۵۸ تن گوشت منجمد، یک هزار و ۳۶۴ تن نخ پلی استر گرید A، B و WP، یک هزار و ۳۰ تن ضایعات فلزی، ۱۰۰ تن فروسیلیسیم و همچنین ۵۰ تن روغن کارکرده لوکوموتیو بود.