صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

باران مراتع تشنه شمال گلستان را سیراب کرد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: باران های روز 25 بهمن ماه در گلستان مراتع تشنه شمال استان را نیز بعد از حدود 12ماه حکمرانی خشکسالی بر این مناطق، سیراب کرد.
– معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: باران‌های روز ۲۵ بهمن ماه در گلستان مراتع تشنه شمال استان را نیز بعد از حدود ۱۲ ماه حکمرانی خشکسالی بر این مناطق، سیراب کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، باران که از بامداد سه شنبه در مناطق مختلف گلستان آغاز شده بود تا شامگاه چهارشنبه در بیشتر شهرستانها و بویژه شرق و شمال استان ادامه داشت، این بارش‌ها در مناطق کوهستانی بیشتر به صورت برف بود.
عبدالرحیم لطفی روز پنجشنبه در گزارشی از وضعیت مراتع استان به ایرنا اعلام کرد: در راستای کاهش مشکلات خشکسالی امسال شش هزار و ۵۵۰ هکتارعملیات احیایی شامل دو هزار و ۱۰۰ هکتار بوته کاری، ایجاد هلالی‌های آبگیر در سطح ۸۵۰ هکتار، سه هزار و ۶۰۰ هکتار ذخیره نزولات و بذرپاشی در مراتع فقیر استان انجام شده است.
وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در بخشی از مراتع خسارت دیده از خشکسالی به منظور بیابان زدایی و احیای مراتع با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال انجام شد که این روند توسط اداره کل با جذب اعتبارات ادامه دارد.
کاهش نزولات جوی و بحران خشکسالی از جمله بلایای طبیعی است که در چند سال اخیر گلستان و بویژه مناطق شمالی آن را تهدید می‌کند.
طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع وجود دارد که بیشتر این زمین‌ها در شمال و در همسایگی مرز ترکمنستان قرار دارد و عشایر اکراد خراسان و مرزنشینان ترکمن از این ظرفیت در دامپروری بهره می‌برند.