صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گام‌های عملی برای جلوگیری از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اعلام کرد: با به‌کارگیری دستگاه‌های فرآورش و تفکیک گر سیار نفت خام سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال های سوخت در محل چاه جلوگیری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, هوشنگ صیدالی با بیان این که توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به آثار آن بر محیط زیست، سبب وقوع بحران‌های زیست محیطی می‌شود، گفت: شرکت نفت و گاز گچساران همواره خود را متعهد به حفظ محیط زیست پیرامون خود می‌داند.
وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه و بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز، افزون بر صیانت از منابع نفتی و رعایت اصول و ضوابط ایمنی، اقدام‌های مؤثری را برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با به‌کارگیری دستگاه‌های فرآورش نفت خام سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال‌های سوخت در محل چاه جلوگیری شده است.
صیدالی با بیان این‌که پیش‌تر آزمایش‌های جریانی از طریق جریان دادن چاه به گودال سوخت سرچاهی انجام می‌شد، افزود: این عملیات سبب آلودگی محیط‌زیست و هدر رفت سرمایه ملی می‌شد.
وی افزود: باتوجه به سیاست‌های کلی شرکت ملی نفت ایران و ضرورت توجه و انجام فعالیت براساس توسعه پایدار، این شرکت در سال‌های اخیر موفق به ساخت و در مدار قرار گرفتن سه دستگاه تفکیک گر سیار نفت MOS و یک دستگاه فرآورش MOT شده است.
مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به نقش این دستگاه‌ها گفت: کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در تصمیم گیری برای توسعه میدان‌ها، بهره برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش از دستاوردهای بهره مندی از این تجهیزات است.
صیدالی تصریح کرد: کارشناسان این شرکت موفق شدند در سال ۹۶ طی مراحل مختلف عملیات سرچاهی حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت را از چاه‌های کیلورکریم ، گلخاری، پازنان و رگ سفید را به وسیله دستگاه‌های (MOS & MOT) برداشت کنند.