صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اتریشی ها در گردشگری کوهستان ایران سرمایه گذاری می کنند

یک هیئت اتریشی برای استفاده از فاینانس در حوزه گردشگری کوهستان و پیست های اسکی با ایرانی ها همکاری می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، یک هیئت اتریشی برای استفاده از فاینانس در حوزه گردشگری کوهستان و پیست های اسکی با ایرانی ها همکاری می کنند.
عصر دوشنبه ۲۳ بهمن ماه یک هیئت سرمایه گذار اتریشی به همراه رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران با معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی و مدیران برخی از مجموعه های ورزشی و اسکی در ایران دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد سعید اوحدی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: سفر این هیئت سرمایه گذار به درخواست خودشان و با توجه به خط فاینانسی که اتریش برای ایران تعریف کرده انجام شده است.
وی ادامه داد: پیش از این در سفری که مسئولان ارشد بانک مرکزی و بانک توسعه صادرات به وین داشتند مصوب شد که اتریش یک خط اعتباری را در اختیار ایران برای سرمایه گذاری قرار دهد که می توان این خط اعتباری را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بویژه گردشگری کوهستان استفاده کرد. اوحدی افزود: شاید بتوان در نشست های از این دست برنامه ریزی خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشیم و این خط اعتباری را به این پروژه ها مرتبط کنیم.
اوحدی تصریح کرد: معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده است که معافیت مالیاتی در مناطق برخوردار ۱۰ سال و در مناطق کم برخوردار ۱۳ سال بعد از بهره برداری برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته می‌شود.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی افزود: در ۴۵ کیلومتری تهران ۳ پیست اسکی با قابلیت ارائه در سطوح بین المللی وجود دارد که فعال هستند.
وی افزود: ما در این دیدار دو موضوع را پیگیری می کنیم. یکی استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری در گردشگری کوهستان است که در صورت اعلام آمادگی آنها مسیر همواری پیش روی آنها قرار خواهیم داد. اما در صورتی که آمادگی نداشته باشند راه دوم را در پیش می گیریم که استفاه از ردیف فاینانس در پروژه هایی است که به قرارداد منتج می‌شود.
اوحدی در میان خبرنگاران با تشریح موارد ذکر شده در این جلسه گفت: برخی از شرکت ها با ظرفیت فاینانس خیلی آشنا نیستند. در صورتی که این ظرفیت به معنی استفاده از منابع مالی خارجی با حداقل سود است که در صورت آشنایی نسبت به آن سرمایه گذاران ایرانی برای بهره برداری از این فاینانس رغبت نشان خواهند داد.
در این نشست همچنین کریستوف گراب مایر، رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران گفت: کمیته مشترکی در زمینه گردشگر کوهستان بین ایران و اتریش شکل بگیرد تا با تعریف الگوی مالی استفاده شود.
در ادمه این برنامه هر یک از مدیران مجموعه های ورزشی و اسکی به معرفی فعالیت های خود پرداختند و محمدرضا پوینده سرپرست دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری گفت: امسال از ۴۱ کشور گردشگر برای انجام ورزش های کوهستانی به ایران آمده اند. این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳ برابر رشد داشته است.
اعضای هیئت اتریشی نیز که نمایندگانی از شرکت های سرمایه گذاری در حوزه های خدمات پیست های اسکی، مشاوره در زمینه گردشگری، برنامه، نصب و راه اندازی سیستم های روشنایی و گرمایشی در پیست ها و در زمین ورزشی، ساخت سیستم های حمل و نقل کابلی و... بودند در این جلسه با سرمایه گذاران ایرانی تبادل نظر کردند.