صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امروز صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث‌فرهنگی و پست‌بانک ایران

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و پست‌بانک ایران به امضا رسید.
به‌گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، این تفاهم‌نامه امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶ به امضای بهمن نامورمطلق (معاون صنایع‌دستی سازمان) و خسرو فرحی (عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل پست‌بانک ایران) رسید.
تفاهم‌نامه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و پست بانک ایران با موضوع اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، ارائه خدمات مالی و بانکی و همچنین اعطای تسهیلات به طرح‌های غیردولتی در حوزه صنایع‌دستی برای ایجاد مراکز عرضه و فروش صنایع‌دستی، فروشگاه‌های مجازی و الکترونیک صنایع‌دستی، توسعه و احداث کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی، خرید و بهسازی ابزار و تجهیزات تولیدی مورد نیاز صنعتگران، تولیدکنندگان و مراکز آموزشی صنایع‌دستی و همچنین تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای کمتر از ده‌هزار نفر جمعیت به متقاضیان حقیقی، حقوقی و تعاونی در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد اشتغال در روستاها از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک به صورت تلفیقی به امضای دو طرف رسید.
منابع مالی این تفاهم‌نامه به میزان ۱۰ درصد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی (موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری) و منابع داخلی بانک به نسبت مساوی تامین خواهد شد.
براساس این تفاهم‌نامه پست‌بانک ایران متعهد شده است، نسبت به افتتاح حساب برای سازمان و زیرمجموعه و سایر شرکت‌های طرف قرارداد اقدام کند و معادل منابع موضوع قانون مذکور از محل منابع خود و به صورت تلفیفی نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کند.
در این تفاهم‌نامه آمده است، پست‌بانک ایران پس از بررسی‌های اولیه در مکان‌های معرفی شده از سوی سازمان میراث‌فرهنگی نسبت به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز و پایانه فروش و درگاه IPG اقدام کند.
پست‌بانک ایران براساس این تفاهم‌نامه، طرح‌های معرفی شده از سوی سازمان میراث‌فرهنگی را که از نظر اقتصادی، فنی و سوابق بانکی و ضوابط تضمینات و غیره مورد بررسی قرار گرفته است، به صورت کتبی طی مدت بیست روز از تاریخ معرفی به واگذارنده تامین اعتبار کند. همچنین در این تفاهم‌نامه آمده است تضمین اشخاص واجد شرایط را که مجوزهای فعالیت تولیدی صنایع‌دستی (پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی، کارت شناسایی و جواز تأ‌سیس) آنان از سوی سازمان صادر شده است به عنوان تضمین و یا بخشی از وثایق متقاضیان مورد پذیرش قرار دهد.
همچنین سازمان میراث‌فرهنگی باید جدول توزیع استانی تسهیلات مربوطه را تنظیم و به بانک اعلام کند، مسئولیت بررسی اولیه و توجیهات اقتصادی، فنی و مالی طرح‌ها نیز بر عهده سازمان یا نماینده قانونی آن (ادارات کل) استانی خواهد بود.
براساس این تفاهم‌نامه سازمان متعهد شده است جایگاه‌های مناسبی را برای ایجاد باجه و نصب دستگاه‌های خودپرداز به پست بانک معرفی کند.
همچنین مدت این تفاهم‌نامه دو سال از زمان انعقاد قرارداد است.