صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نخستین روز کاری هفته جاری

حدود 8 میلیون ورقه در ETFهای فرابورسی معامله شد

بازار فرابورس ایران مبادلات نخستین روز کاری هفته را با خرید و فروش بیش از 268 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 218 میلیارد ریال پست سر گذاشت که این میزان دادوستد در بیش از 32 هزار دفعه صورت گرفت.
بازار فرابورس ایران مبادلات نخستین روز کاری هفته را با خرید و فروش بیش از ۲۶۸ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال پست سر گذاشت که این میزان دادوستد در بیش از ۳۲ هزار دفعه صورت گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار روز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه نزدیک به ۱۴۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۷۶ میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم دادوستد شد که بیشترین حجم و ارزش معامله به ترتیب به نمادهای «ذوب» و «سرچشمه» اختصاص یافت.
همزمان با معامله روز شنبه شاهد بازگشایی و توقف برخی نمادهای فرابورسی بودیم که براساس آن نمادهای «ذوب» بازگشایی و نمادهای «کشرق»، «غگلستا» و «حخزر»، «حسینا» متوقف شدند.
نگاهی به پربازدیدهای شنبه بازار فرابورس هم نشان می‌دهد نمادهای «زشگزا»، «زنگان» و «سمگا» به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی بودند و در حالی دو نماد «زنگان» و «بساما» بالاترین رشد قیمتی را تجربه کردند که نمادهای «کاسپین» و «فزرین» با بیشترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.
همزمان با معاملات شنبه بازارهای فرابورس شاخص کل نیز با افت ۶ واحدی در ارتفاع ۱۰۹۷ واحدی ایستاد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «زاگرس»، «شاوان» و «هرمز» تا سطح ۳ واحد رقم خورد. همچنین نماد «ذوب» که روز شنبه بازگشایی شد تا سطح ۱.۲ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشت.
در این میان سهامداران بازار پایه نیز اقدام به دادوستد ۱۱۷ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۵۹ میلیارد ریال کردند. نگاهی به تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد ۸۶ هزار ورقه تسه به ارزش ۶۲ میلیارد ریال در این تابلو دست به دست شده و نماد تسه دی‌ماه ۹۶ بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است. همچنین تسه اردیبهشت ۹۶ نیز بالاترین قیمت را در میان اوراق قابل معامله در این تابلو با قیمت پایانی هر ورقه ۷۳۳ هزار ریال کسب کرد. همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز سرمایه‌گذاران اقدام به جابه‌جایی نزدیک به ۴۶۱ هزار ورقه بدهی به ارزش ۳۷۹ میلیارد ریال کردند. نماد «اخزا ۶۱۴» نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار تجربه کرد.
در نهایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز شاهد جابه‌جایی حدود ۸ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال بودند و صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان صدرنشین ETFها شد.