صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به زودی در بازارهای دوم و سوم فرابورس ایران

دو بلوک سرمایه‌گذاری مجاب و بیمه اتکایی امین عرضه می‌شود

سازمان خصوصی‌سازی نهم اسفندماه 11.44 درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین را که متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران است به طور عمده و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار دوم فرابورس ایران به فروش می‌رساند.
سازمان خصوصی‌سازی نهم اسفندماه ۱۱.۴۴ درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین را که متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران است به طور عمده و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار دوم فرابورس ایران به فروش می‌رساند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار سوم فرابورس نیز هشتم اسفندماه میزبان عرضه یکجای سهام کنترلی شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری مجاب با قیمت پایه هر سهم ۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال خواهد بود.
بدین ترتیب هشتم و نهم اسفندماه دو عرضه عمده در بازارهای سوم و دوم فرابورس ایران روی میز فروش می‌رود که قیمت پایه هر سهم بیمه اتکایی امین معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد خواهد بود؛ البته به شرطی که مبلغ آن کمتر از هزار و ۴۳۲ ریال نباشد.
تعداد کل سهام ثبت‌شده این شرکت در نماد «اتکام ۴» دو هزار و ۵۰۰ میلیون سهم بوده و نزدیک به ۲۸۶ میلیون سهم از این مقدار قابلیت عرضه دارد که شرکت کارگزاری مفید مسئول عرضه آن است.
سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز ۱۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۲۲ ریال تعیین شده و شرایط پرداخت ثمن معامله به صورت عمده و نقد یا نقد و اقساط یعنی ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساطِ مساوی شش‌ماهه طی ۴ سال با نرخ ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است.
از سوی دیگر ۹ هزار و ۸۰۰ سهم از سهام شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری مجاب روی تابلو معاملات بازار سوم می‌رود که شرکت کارگزاری صباجهاد آن را عرضه می‌کند.
این شرکت که سهامدار عمده آن موسسه مجمع جهانی اهل بیت است، در زمینه ایجاد، تاسیس و تصدی واحدهای تولیدی و صنعتی، بازرگانی و خدماتی و همچنین انجام هرگونه عملیات بازرگانی و خریدوفروش کالا و سهام در داخل و خارج از کشور، خدمات آی‌تی و... فعالیت می‌کند.