صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تحقیقات شرکت "سولار فوندیشن" نشان می‌دهد

نابودی ۱۰۰۰۰ شغل در صنعت خورشیدی آمریکا

صنعت خورشیدی آمریکا سال میلادی گذشته به دلیل ضرر شدید در بازارهایی مانند کالیفرنیا و ماساچوست، حدود ۱۰۰۰۰ شغل از دست داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تحقیقات شرکت "سولار فوندیشن" نشان می‌دهد سال میلادی گذشته برای نخستین بار بود که اشتغال در این صنعت برخوردار از رشد سریع، کاهش پیدا کرده است.
اشتغال در صنعت خورشیدی آمریکا در مقایسه با ۲۶۰ هزار و ۷۷ شغل در سال ۲۰۱۶، با ۳.۸ درصد کاهش، به ۲۵۰ هزار و ۲۷۱ شغل در سال ۲۰۱۷ رسید.
کاهش نصب سیستم‌های خورشیدی مسکونی و تجاری و همچنین نگرانی‌ها نسبت به تعرفه‌های واردات پنل‌های خورشیدی، عامل این کاهش مشاغل بوده است.
طبق آمار اشتغال فدرال، میزان اشتغال در صنعت خورشیدی بالاتر از صنایع زغال سنگ، بادی و انرژی هسته‌ای است.
تاسیسات خورشیدی آمریکا پس از رکوردزنی در سال ۲۰۱۶ که به دلیل تلاش سازندگان برای سود بردن از تخفیف مالیاتی فدرال بود، در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت. اعتبار مالیاتی از سوی کنگره تمدید شد اما بازسازی خطوط لوله پروژه برای شرکت‌ها زمان‌بر است.
بعلاوه رشد تقاضا برای سیستم‌های خانگی در بازارهای بزرگی مانند کالیفرنیا، ماساچوست و نوادا به دلیل کاهش جذابیت مشوق‌ها، کند شد.
صنعت خورشیدی رشد قوی مشاغل را در ایالت‌هایی شامل مینه سوتا، آریزونا، یوتاه، نیوجرسی، نیویورک و تنسی گزارش کرد.
در مجموع انتظار می‌رود روند رشد اشتغال خورشیدی در سال میلادی آینده ازسرگرفته شود و بیش از ۲۶۳ هزار شغل تا پایان امسال ایجاد می‌شود که معادل رشد پنج درصدی است.
این برآورد بر مبنای پیش‌بینی‌هایی است که پیش از وضع تعرفه ۳۰ درصدی برای واردات پنل‌های خورشیدی از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا انجام گرفته بود. تاثیر این تعرفه ممکن است تا سال ۲۰۱۹ به طور کامل محسوس نشود.
بر اساس گزارش رویترز، حدود ۷۸ درصد از مشاغل خورشیدی در بخش نصب، فروش و توسعه پروژه هستند در حالیکه تنها ۱۵ درصد در بخش تولید وجود دارند.