صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت

اصل حرکت انقلاب اسلامی رفع فقر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معنا و اصل حرکت انقلاب اسلامی، درک فقرا و رفع فقر بود که این مهم را در دستور کار قرار داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معنا و اصل حرکت انقلاب اسلامی، درک فقرا و رفع فقر بود که این مهم را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا علی ربیعی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پلی کلینیک تامین اجتماعی در شهرستان طبس افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان بود و این نهضت با این صفت شناخته شده، البته کاستی هایی نیز وجود داشته است.
وی تصریح کرد: امروز اگر پرسیده شود چه مسیری درست است باز هم می گوییم همین مسیر انقلاب، چون توجه به محرومان را در دستور کار قرار داده که نشات گرفته از چارچوب انقلاب است.
ربیعی با بیان اینکه درک خوبی از وضعیت کارگران دارد گفت: در خانه ای کارگری به دنیا آمده و بزرگ شده ام و اگر امروز در کنار شما ایستاده ام و سخن می گویم از برکات همین انقلاب است که فرصت برابر را برای همه مردم فراهم کرد.
وی ادامه داد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید اقدامات زیادی برای مناطق دورافتاده از مرکز در رابطه با رفع نابرابری ها انجام و به سیاست گذاری و برنامه ریزی در این زمینه سرعت بخشیده شود.
ربیعی گفت: اقدامات زیادی از اول انقلاب تاکنون در کشور صورت گرفته است و برکات انقلاب در حدی بوده که هنوز نتوانسته ایم به صورت شایسته به نسل های امروزی انتقال دهیم اما باید توجه داشته باشیم که این اقدام ها جلوی بسیاری از نابرابری و بی عدالتی های انباشته شده را گرفت.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط امروز در شهرستان طبس مرکز درمانی افتتاح شد که شاید برخی از این امتیازها در مرکز هم وجود نداشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب بودجه و تامین اعتبار مرکز بیمه ای در منطقه عشق آباد خبر داد و گفت: اجرای این پروژه به زودی آغاز خواهد شد و در مورد پلی کلینیک و مجتمع رفاهی کارگری این شهرستان هم به ترتیب تاکنون ۱۵ و ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با پاسداشت یاد شهدای شهرستان طبس بیان کرد: امروز گسترش صنعت و تکنولوژی نوین در بحث زغال سنگ باعث شده است که کارگران با خطر کمتر و سلامت بیشتر کار کنند و باعث اشتغالزایی بیشتر در این منطقه خواهد شد.
ربیعی با بیان اینکه با تیم کامل به استان خراسان جنوبی آمده است گفت: اهمیت اشتغال در این استان منجر به این تصمیم شد و با تلاش استاندار و نماینده ملی این شهرستان امیدوارم در آینده ای نه چندان دور شاهد اقدام های خوبی در این استان باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز (چهارشنبه) وارد فرودگاه طبس شد و پس از استقبال مسئولان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد و بعد از آن به زیارت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) رفت.
شرکت در نشست شورای اداری شهرستان طبس، عزیمت به بیرجند و حضور در شورای اشتغال استان از برنامه های امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان جنوبی است.
سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات، افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان ها و نیز افتتاح طرح توسعه بیمارستان میلاد و مسکن معلولان در بیرجند از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این استان مرزی است.
پلی کلینیک تامین اجتماعی طبس در زمینی به مساحت ۴۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع ساخته شد و در آن خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، تزریقات و پانسمان ارائه می شود.
یکصد میلیارد ریال برای ساختمان این پلی کلینیک و ۵۰ میلیارد ریال هم برای تجهیزات آن هزینه شده است.
شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند یکی از قطب های معادن زغالسنگ ایران است.