صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گشایش دبیرخانه یوفی در تهران

اسفهبدی: دیپلماسی تجاری ایران در دنیا قدرت می گیرد

نزدیک به 3 ماه پس از انتخاب مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های ایران به ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقای انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی ( UFI ) دبیرخانه این منطقه در تهران گشایش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران، نزدیک به ۳ ماه پس از انتخاب مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های ایران به ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقای انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی ( UFI ) دبیرخانه این منطقه در تهران گشایش یافت.
حسین اسفهبدی که از آبان ماه سال جاری به مدت ۳ سال ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقای UFI را بر عهده دارد در حاشیه افتتاح دبیرخانه این مجمع گفت: یوفی ٤ زیر مجموعه در ۴ منطقه جهان دارد که شامل پاسفیک با مرکزیت هنگ کنگ، آفریقا و خاورمیانه با مرکزیت دوبی، قاره آمریکا با مرکزیت مکزیک و اروپا با مرکزیت پاریس است و اگرچه سابقه عضویت ایران در این انجمن جهانی به سال ۱۳۵۵ برمیگردد اما تاکنون ایران به ریاست مناطق این سازمان نرسیده بود.
وی اضافه کرد: رییس هر منطقه بر اساس اکثریت آراء انتخاب میشود؛ به این صورت که کاندیداتوری در این انتخابات آزاد است و اعضا بر حسب توانمندی و سوابق، نامزد مورد نظرشان را انتخاب می کنند و انتخابات و شمارش آرا نیز تحت نظارت حسابرسان اروپایی است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران اظهار داشت :عضویت ایران در UFI و ریاست بخش خاورمیانه و آفریقای این سازمان بین المللی دیپلماسی تجاری ایران در دنیا را قوت داده و قدرت تغییر و اظهارنظر درباره عضوگیری، بودجه بندی و برنامه ریزی های این سازمان را به همراه داشته است به طوریکه اگر مثلاً شرکت یا فردی از یک کشور اروپایی و یا آمریکایی بخواهد در این انجمن عضو شود ایران نیز در این فرایند اثرگذار است و یا در بودجه بندی و برگزاری همایش ها و سمینارها نقش کشورمان نیز قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه هنوز هم با وجود پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی در زمینه بازاریابی برگزاری نمایشگاه به عنوان صنعت رکودناپذیر حرف اول را می زند، گفت: طبق آخرین آمار UFI هیچ قاره ای از صنعت نمایشگاه کاهش درآمد نداشته است به همین دلیل در مدت ریاست در منطقه خاورمیانه و آفریقا برآنیم که با توسعه صنعت نمایشگاه در آفریقا حضور ایران در بازار کشورهای این منطقه را تحکیم ببخشیم چراکه آفریقا یکی از بازارهای هدف ماست و خدمات و محصولات کشور ما می تواند با قیمتهای رقابتی در آنجا ارائه شود.
اسفهبدی همچنین خاطر نشان کرد با برگزاری نخستین گردهمایی اعضای منطقه خاورمیانه و آفریقا در ماه مارچ سال جاری میلادی که به پیشنهاد ایران در عمان برگزار خواهد شد این برنامه را نیز به پیش خواهیم برد.
وی همچنین سوق دادن شرکتهای داخلی به رعایت استانداردهای UFI در برگزاری نمایشگاه ها را هدف دیگر مطرح کرد و گفت : تاکنون تعدادی از نمایشگاههای داخلی مانند مواد غذایی ، مواد بهداشتی و آرایشی و متالورژی به عضویت UFI درآمده اند و استانداردهای آن را رعایت میکنند و امیدواریم با پر رنگ شدن نقش ایران در این انجمن جهانی به تعداد این شرکت ها نیز اضافه شود.