صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت

محرومان،محور اصلی انقلاب اسلامی بودند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: محور اصلی انقلاب اسلامی محرومان بودند اما باید دید با گذشت چهار دهه به مطلوب خود رسیده ایم یا از انقلاب فاصله گرفته ایم که جای بحث دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: محور اصلی انقلاب اسلامی محرومان بودند اما باید دید با گذشت چهار دهه به مطلوب خود رسیده ایم یا از انقلاب فاصله گرفته ایم که جای بحث دارد.
ربیعی: محرومان، محور اصلی انقلاب اسلامی بودند / اصلاحات راه ایجاد فرصت های برابر
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» روز سه شنبه در ششمین نشست انقلاب محرومان که با حضور حجت الاسلام دعایی در محل روزنامه اطلاعات برگزار شد، افزود: امروز دغدغه رهبر انقلاب اسلامی نیز، رفع محرومیت از محرومان است.
وی با بیان اینکه برای رفع محرومیت نیاز به نهادسازی و برنامه داریم، افزود: رفع محرومیت یک حق است، شکاف های متعددی داریم که خواهان آن نبودیم.
وزیر کار افزود: دو نسل از انقلاب گذشته اما هنوز نتوانسته ایم انقلاب را به خوبی به نسل جوان منتقل کنیم یا شناختی مطلوب به آنها ارایه دهیم.
وی گفت: اکنون روی تاریخ شفاهی ایران کار می شود که این کار مانند کار روی یک پروژه است، درحالی که انقلاب یک فرآیند بر اساس قواعد اجتماعی است.
ربیعی اصلاحات را راه بی بدیل کشور دانست و افزود: با کمک اصلاحات می توان فرصت های برابر برای آحاد جامعه ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه از انقلاب پشیمان نیستم بلکه به متن انقلاب وفادارم، افزود: اینکه نتوانستیم به متن انقلاب ادامه دهیم و وفادار بمانیم، خود جای بحث و بررسی دارد.
وی افزود: منکر فساد نیستم اما گفت و گو درباره فساد بیشتر از زمان پیش از انقلاب است.
وزیر تعاون اظهار داشت: امروز نسل جوان به گونه ای دیگر می اندیشد که ممکن است برای ما قابل قبول نباشد.
به اعتقاد ربیعی، در حیطه عدالت اجتماعی نتوانستیم سریع عمل کنیم و برخورد خشن با مخالفان، باز تولید خشونت می کند که باید بشدت از آن پرهیز کرد.
در این نشست همچنین حجت الاسلام دعایی به ذکر خاطراتی از دوران انقلاب پرداخت.