صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت

۵۰۰ معدن کوچک مقیاس در پنج سال فعال می شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تفاهمنامه های همکاری امضا شده برای فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، 500 معدن به چرخه تولید متصل می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، «جعفر سرقینی» شامگاه دوشنبه پیش از امضای تفاهمنامه های همکاری برای احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در این وزارتخانه افزود: ایده این کار توسط خانه معدن داده شد و انتظار می‌رود زمینه ریسک فعالیت در معادن کم شود.
وی اضافه کرد: مطالعات پهنه‌های معدنی زمینه دستیابی به اطلاعات معادن غیر فعال کوچک مقیاس را فراهم ساخت. همچنین این اقدام وجود ذخایری در معادن کوچک را نشان داد که به بهره برداری نرسیده است.
سرقینی تاکید کرد برای استخراج ذخایر دست نخورده در معادن کوچک اولویت به بهره برداران فعلی داده می‌شود و چنانچه آنها توان استخراج نداشته باشند، حق شان باید محفوظ باشد.
معاون امور معادن وصنایع معدنی وزیر صنعت اضافه کرد: دوره اجرای این تفاهمنامه ها پنج سال است و مقرر شده فهرستی در یک دوره زمانی مشخص از معادن کوچک مقیاس تهیه و در کارگروه مربوط نهایی شود.
وی یادآوری کرد: مجتمع معدنی- صنعتی گل گهر با رویکرد به معادن سنگ آهن و شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با تنوع فعالیت در عرصه غیر آهنی فعالیت می‌کند.
به گزارش ایرنا، امروز تفاهمنامه های فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و خانه معدن ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.
در ۹ ماهه امسال (منتهی به آذرماه) ۴۸ میلیون و ۶۶۳ هزار تن تولیدات معدنی شامل زنجیره فولاد، محصولات فولادی، زنجیره آلومینیوم، محصولات مس و صنایع پایین دستی، زنجیره سرب، سیمان، روی، مولیبدن، سنگ آهن و غیره به ارزش ۶ میلیارد و ۸۵۵ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار صادر شد.