صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان در نشست خبری مطرح کرد

امیدوارم پرونده پروژه مسکن مهر گیلان تا اوایل 97 بسته شود

رشت- مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در خصوص وضعیت پروژه مسکن مهر گیلان گفت: ۷۴ هزار و ۱۹ واحد مسکن مهر در استان گیلان‌ ساخته شده است که ۵۱ هزار و ۳۷۰ واحد برای راه و شهرسازی است و ۶ هزار و 160 واحد نیز فاقد متقاضی هستند که سعی میکنیم تا اوایل سال ۹۷ بسازیم تا پروژه مسکن مهر در گیلان تمام شود.

رشت- مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در خصوص وضعیت پروژه مسکن مهر گیلان  گفت: ۷۴ هزار و  ۱۹ واحد مسکن مهر در استان گیلان‌ ساخته شده است که ۵۱ هزار و ۳۷۰ واحد برای راه و شهرسازی است و ۶ هزار و 160 واحد نیز فاقد متقاضی هستند که سعی میکنیم تا اوایل سال ۹۷ بسازیم تا پروژه مسکن مهر در گیلان تمام شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، علی خاوری، در نشست خبری شامگاه دیروز ؛ با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه مبارک فجر با اشاره به رشد ده درصدی اعتبارات استانی مسکن و شهرسازی گیلان در سال 96 گفت:  در سال ۹۶ از منابع مختلف اعتبارات استانی ۷۲ میلیارد داریم که تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته ایم، در بخش ملی مجموع اعتبارات ۹۰ میلیارد و جمع اعتبارات ۱۶۰ میلیارد است.
وی  با تاکید بر جدا سازی امور راهداری و نگهداری راه از اداره کل راه و شهرسازی  و سپردن آن به راهداری براساس تصویب نامه شورای عالی اداری،  از آغاز سال ۹۷ گفت: ساخت راه و مسکن برعهده ماست.
وی در خصوص بازآفرینی و تاب آفرینی شهری خاطرنشان کرد: بخش بازآفرینی شهری و تاب‌آفرینی شهری برای دولت بسیار حائز اهمیت است و قرار است بودجه ای برای آن اختصاص ‌یابد.
وی در ادامه در خصوص  پروژهای این اداره کل گفت: پروژه ملاسرا-شفت- زنجان اعتبار آن را تا شفت گرفتیم و قرار است آن را چهارخطه کنیم. برای پروژه رضوانشهر-انزلی سروان-فومن-پونل-آستارا ردیف بودجه در نظر گرفته شده است. پروژه انزلی به سمت بهشهر و پل کابلی آستانه اشرفیه نیز جزو پروژه‌های مهم در دست اجرا هستند و بصورت فازبندی اجرایی می‌شود.
خاوری باتاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه ها  اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای سه پروژه توسط بخش خصوصی انجام میشود. دو پروژه امامزاده هاشم به انزلی و سراوان-سیاهکل-چابکسر به صورت BOT صورت می‌گیرد.
او با بیان اینکه راه و شهرسازی یکی از دستگاه هایی است که بیشترین بدهی را به پیمانکاران دارد، گفت: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص پرداخت مطالبات در قالب اسناد خزانه صورت می‌گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان  در مورد میزان بدهی اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد بدهی مسجل و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مسلم اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان است.
علی خاوری در خصوص وضعیت راههای روستایی اظهار داشت: در بخش راه‌های روستایی 4 هزارو 839 کیلومتر آسفالت روستایی داریم که درصد برخورداری روستاییان از راه های روستایی ۵۹ درصد است.
وی از اختصاص بیش از ۲۲ هزار تن قیر به استان گیلان خبرداد و گفت : از بهمن سال گذشته تا بهمن امسال ۳۹۲ کیلومتر راه‌های روستایی در گیلان آسفالت شده است.
وی افزود: در شهرهای رشت، بندر انزلی‌، لنگرود و لاهیجان بازآفرینی شهری پایدار صورت میگیرد و سعی داریم محلات این شهرها  را به سطح مطلوبی برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرحهای جامع و تفصیلی ۱۰ شهر در دست تهیه است، اظهار کرد:۵۲ شهر در استان گیلان طرح های جامع و تفصیلی مصوب هستند.
وی با بیان اینکه تدارک راه در استان گیلان به علت مسافرپذیر بودن استان باید برای ۵ میلیون نفر باشد، گفت: مشکل اصلی ما بیشتر از تامین منابع، تامین مصالح است.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه استان گیلان باید همه دست به دست هم دهیم، اظهار داشت:  طرح صیقلان به تختی با حاشیه آن تصویب شده است اما اکنون حاشیه در نظر گرفته نمی‌شود و باید فقط کریدور آن صورت گیرد. این مسیر یک شاهراه است و امیدواریم بتوانیم این مسیر را آزاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ یک فقره جذب در سازمان خود نداشته‌ام و با پارتی بازی فردی را جذب نکردیم، گفت: ما هیچگونه جذبی طی 4 سال اخیر نداشته ایم.
خاوری در ادامه اظهارات خود گفت: ۱60 هکتار زمین دیگر باید خریداری شود تا فرودگاه سردار جنگل رشت تبدیل به یک فرودگاه استاندارد شود ولی متاسفانه منابع مالی آن تامین نشده است.
اگر راه آهن به انزلی نرسد، توجیه اقتصادی ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در مورد آخرین وضعیت راه آهن قزوین رشت نیز اظهار کرد: راه آهن قزوین-رشت در سال ۸۴ شروع شده است و پروژه بسیار سخت و فنی است و از نقاط بسیار سختی می‌گذرد. البته بنده اعتقاد ندارم که هرکس یک میکروفون میگرد بگوید که راه‌آهن امروز یا فردا تمام میشود زیرا این پروژه یک کار فنی است. در بخش زیرسازی ۱ کیلومتر از سمت گیلان و ۴ کیلومتر سمت قزوین مانده است و همچنین ۱۴۸‌ ریل گذاری انجام شده است. بنده اعتقاد ندارم که تمام کار راه آهن تا پایان سال انجام انجام میشود.