چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور:

94 درصد توان تولید انرژی کشور در سال‌های کم آب به عهده نیروگاه‌های حرارتی است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور گفت: 94 درصد توان تولید انرژی کشور در سال‌های کم آب به عهده نیروگاه‌های حرارتی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون), "محسن طرزطلب" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور در حاشیه افتتاح پروژه نیروگاه تابان یزد، اظهار داشت: با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو بخش بخار نیروگاه تابان و سرو افتتاح شد و به همراه این دو نیروگاه حرارتی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی نیز به مجموع ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد.
وی افزود: برای پیک‌بار سال 97 برنامه‌ریزی شده است 3500 مگاوات از ابتدای امسال تا پیک‌بار سال آینده به ظرفیت موجود برق کشور اضافه کنیم که اگر شرایط آب‌وهوا یاری کند و از سدها به‌صورت حداکثری برق بگیریم مشکل خاصی در بحث پیک مصرف نخواهیم داشت.
طزرطلب ظرفیت منصوب کل نیروگاه‌های کشور 78 هزار و 383 هزار مگاوات را عنوان کرد و گفت: از این میزان نیروگاه‌های حرارتی نزدیک به 82 درصد یعنی 63 هزار مگاوات است و 94 درصد توان تولید انرژی کشور در سال‌های کم آب، بارش بر دوش نیروگاه‌های حرارتی است.
وی با بیان این‌که به دنبال این هستیم برای مدیریت تقاضا برنامه‌ریزی کنیم تا سال آینده را به‌خوبی سپری کنیم، تصریح کرد: با توجه به کاهش بازندگی نگران هستیم که ظرفیت حداکثری در پیک سال‌های گذشته استفاده کردیم در سال‌های آینده نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور پیک مصرف برق کشور را حدود 200 ساعت در ماه‌های تیر و مرداد عنوان کرد و تاکید کرد: نیروگاه‌های آبی در سال‌های گذشته 10 هزار مگاوات برق تولید می‌کردند که در سال جاری به خاطر پر نبودن مخازن سعی می‌شود هم در پایین‌دست کمتر مصرف شود و هم نیروگاه‌های حرارتی اضافه شود تا پیک سال 97 با کمترین مشکل سپری شود.