صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خانه مشروطه در رشت ایجاد می شود

رشت- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت ، از تغییر کاربری خانه میرزا خلیل رفیع به عنوان موزه مشروطه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت،  عصر ۱۴بهمن ماه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با حضور بر سر مزار شهدای مشروطه، از تغییر کاربری خانه میرزا خلیل رفیع به عنوان موزه مشروطه خبر داد.
در این مراسم یادبود شهدای مشروطه که به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان و سایت گیلان مصور تشکیل شده بود،
محمد حسن عاقل منش، ضمن ادای احترام به ۴تن از شهدای مشروطه و تمامی شهدایی که در راه وطن و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کرده اند، اظهار کرد: طرح تغییر کاربری خانه میرزا خلیل رفیع، اولین شهردار رشت، به موزه مشروطه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در دست بررسی است و امیدواریم پس از انتقال ساختمان اداری شورای شهر رشت به مکان جدید، خانه میرزا خلیل را -که از مشروطه خواهان رشت بود- به عنوان موزه و مرکز اسناد مشروطه گیلان تغییر کاربری دهیم.
وی ضمن بیان تاریخ مجاهدت های گیلانیان در فتح تهران و اعاده مشروطه تصریح کرد: گرامی داشت یاد این شهدا تنها نثار گل و قرائت فاتحه نیست بلکه باید با مرور اهداف و مجاهدت ها، راه شهدا برای نسل جوان بازآفرینی شود.
گفتنی است، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با تقدیم دسته گلی به شهدای مشروطه بر تداوم راه شهدا و آرمان های تمام وطن پرستان تاکید کرد.