صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در گفتگوی ویژه دهه مبارک فجر توسط مدیر عامل مارون اعلام شد

مهندس پورهنگ: از محل صرفه جویی ها، 110 میلیارد ریال صرف اقدامات عام المنفعه شد

اهواز: در میان شرکتهای بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از جهت راهبری عملیات تولید از میادین پیچیده و خاص از جایگاه خاصی برخوردار است.
به گزارش کسب و کار نیوز، این شرکت سه میدان بزرگ مارون، کوپال و شادگان را تحت اختیار دارد که وسعتی بالغ بر 1400 کیلومتر مربع را در مجاورت سه شهر و  تعداد زیادی روستا شامل میشود. خبرهای زیادی طی سال جاری از اقدامات مثبت و تاثیرگذار این شرکت در حوزه تولید و مسئولیت اجتماعی در رسانه منشتر می شد. این گزارش پس از مصاحبه با مهندس جهانگیر پورهنگ، مدیر عامل این شرکت تهیه شده است که به عملکرد شرکت در حوزه های مختلف در سال 96 می پردازد.
مهندس پورهنگ در ابتدا ضمن ادای احترام به بنیانگذار انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: مایه افتخار است که در مرور تاریخ معاصر کشور، صنعت نفت را در به ثمر نشستن خون شهدای انقلاب و حرکت عظیم مردم سهیم می بینیم.
وی تحقق برنامه تولید شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در سال 96 را نتیجه عزم جهادی کارکنان این شرکت دانست و گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلاتی که به سبب تحریم ها بر بدنه صنعت نفت تحمیل شد، توانستیم برنامه تولید را محقق ساخته و با تولید روزانه 580 هزار بشکه نفت،600 میلیون فوت مکعب گاز و 35 هزار بشکه مایعات ارزشمند گازی و نفتا، به اهداف تولیدی خود در سال جاری دست یابیم.
مهندس پورهنگ در پاسخ به این سوال که شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون چه اقداماتی ذرا د راستای مسئولیتت اجتماعی خود در سال 96 انجام داده است است، اذعان داشت: فقط در سال جاری، 110 میلیارد ریال، از محل صرفه جویی ها که بخش مهمی از آن را مدیون نظام پیشنهادات و ایده های خوب همکارانمان هستیم، صرف طرحهای عام المنفعه شرکت شد و در مهمترین طرح، ما در فاصله زمانی هفته دولت تا همین دهه فجر، یعنی در کمتر از 6 ماه، شش مدرسه روزآمد را به متراژ 500 متر مربع در بخشها و روستاهای پیرامونی واحدهای عملیاتی شرکت احداث و تجهیز کردیم و در چند روز آینده احداث 6 مدرسه دیگر را آغاز خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در ادامه ضمن اشاره به تامین 3 دستگاه تانکر آبرسانی برای تامین آب برخی از مناطق بخش غیزانیه در فصل گرما، تامین وسایل کمک آموزشی در آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان شاغل به تحصیل در حوزه ی عملیاتی شرکت، حمایت از سه تیم ورزشی حاضر در لیگهای مختلف کشور و تامین روشنایی بخش غیزانیه افزود: به همت بسیج سازندگی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و صرف 3 میلیارد ریال هزینه، 27 مسجد را در حوزه عملیاتی شرکت در راستای ارتقاء سطح فرهنگی  مورد تعمیر و تجهیز قرار دادیم.
وی در بخش دیگری به طرح بزرگ احداث شبکه آبرسانی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیز جنوب پرداخت و یادآور شد: در این طرح ، سهم شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، تامین 60 میلیارد ریال جهت احداث خط لوله آبرسانی به مناطق محروم حوزه عملیاتی شرکت است که بخشی از آن تاکنون به مجری پروژه پرداخت و مابقی آن با پیشرفت کار تامین خواهد شد.
مهندس جهانگیر پورهنگ در پایان عملکرد شرکت را در حوزه صیانت از محیط زیست نیز مثبت ارزیابی کرد و ضمن اشاره به تزریق حدود 100 درصدی پساب نمکزدایی ها به چاه های دفعی و بازیافت بیش از 107 هزار بشکه نفت توسط دستگاه های تفکیک گر و فرآورش سیار نفت در شش ماه نخست سال جاری، تاکید کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون همواره تلاش نموده است تا در حد امکان و توان، مشکلات مردم عزیز و مجاوران واحدهای عملیاتی خود را مرتفع سازد و باز هم در این مسیر به تلاش خود ادامه خواهیم داد به این امید که در آینده نزدیک، هیچ مشکلی در این مناطق برای مردم شریف وجود نداشته باشد.