صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی عنوان شد

تصویب کلیات بودجه سازمان های سیما، منظر و آرامستان شهرداری رشت

رشت- در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت کلیات بودجه دو سازمان سیما ، منظر و فضای سبز و سازمان آرامستان شهرداری رشت تصویب شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با گرامی داشت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه اظهار کرد: الگوی زنان ایران اسلامی حضرت فاطمه زهرا (س) است.
فاطمه شیرزاد با اذعان به بررسی لایحه بودجه سازمان آرامستان و سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت بیان کرد: لایحه بودجه دو سازمان سیما و منظر و آرامستان های شهرداری رشت در سال ۹۷ بررسی می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه افزایش فضای سبز در سال ۹۷ از اولویت های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت باشد گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام در بودجه ۹۷ مورد توجه این سازمان است.
فاطمه شیرزاد افزود: انتظار داریم در کنار اتمام پروژه های نیمه تمام سازمان افقی برای آینده نیز تشریح کند.
وی با انتقاد از فقدان پارک منطقه ای در مناطق پیرکلاچای، صف سر و... تصریح کرد: این مناطق فاقد پارک های محله ای هستند و ساکنین آن در این راستا با مشکلاتی مواجه شده اند.
شیرزاد با اذعان به اینکه حدود چهارده میلیارد تومان در بودجه سال آینده سازمان به بحث پیمانکاری اختصاص یافته است افزود: با توجه به اینکه برنامه های متعدد با این عنوان در بودجه سازمان مطرح شده است تقاضا دارم برای هر منطقه پروژه های مشخصی تعریف شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به احداث پل طبیعت در رشت گفت:با احداث پل طبیعت اتصالی از باغ مشکات به پارک مفاخر انجام می شود و این مهم در جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه افزایش امکانات و ایمنی برای کودکان در پارک های رشت در بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری مورد توجه باشد اظهار کرد: اگر در گذشته برخی از وسایل بازی در پارک ها برای کودکان جانمایی شده اند که استاندارد لازم را ندارند سریعا اصلاح و بازنگری شود.
شیرزاد با اشاره به تعطیلی پارک قدس رشت گفت: چند سالی است که این پارک‌ تعطیل شده است و باید سریعا راه اندازی شود.
وی ایجاد پارک های موضوعی در رشت را ضروری دانست و گفت: پارک گل و...را باید در سطح رشت ایجاد و از این طریق در راستا جذب و توسعه گردشگری گام برداریم.
وی در خصوص وضعیت نامناسب فانوس های نصب شده در منطقه پل عراق رشت بیان کرد: بارها در این مورد تذکر داده ام اما تا کنون هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به افزایش زندگی آپارتمانی در رشت اظهار کرد: برگزاری جشنواره گل و گیاه در مسکن مهر رشت اقدامی در راستای توسعه فضای سبز شهر است.
شیرزاد درباره ساخت مزار شهدای گمنام در پارک ملت و مسکن مهر تصریح کرد: این موضوع باید در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت مورد توجه قرار بگیرد.
در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا کلیات بودجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت به مبلغ ۵۳ میلیارد تومان تصویب شد.