صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گزارش معاون وزیر ورزش از بودجه فدراسیون ها

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان روز شنبه گفت: تاکنون ٧٢ درصد از تعهدات مالی بودجه سال جاری ورزش کشور به فدراسیون ها تخصیص داده شده است .
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان روز شنبه گفت: تاکنون ٧٢ درصد از تعهدات مالی بودجه سال جاری ورزش کشور به فدراسیون ها تخصیص داده شده است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ژاله فرامرزیان در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر افزود: در تامین منابع برای حوزه ورزش باید اقداماتی صورت بگیرد که این به ظرفیت منابع کشور بستگی دارد و تلاش داریم با توجه به ظرفیت های قانونی برای توسعه ورزش بر اساس برنامه ریزی هدفمند حرکت کنیم.
وی گفت: الکترونیکی کردن خدمات در این حوزه یکی از دغدغه های این وزارتخانه است و با اجرای این طرح می توان توزیع مناسبی درباره نحوه خدمات انجام داد و بیشتر پاسخگو باشیم.
فرامرزیان گفت: با توجه به رویدادهای مهمی نظیر بازی های آسیایی و المپیکی تلاش داریم تا بتوایم در لایحه بودجه سال ٩٧ اقدامات خوبی در حوزه ورزشی دنبال کنیم.
وی در باره بودجه ویژه برای بازی های آسیایی و جام جهانی فوتبال افزود : این کمک ها متناسب با برنامه های فدراسیون ها توسط وزارت ورزش و جوانان انجام می شود اما تلاش داریم نیازهای لازم برای حضور موفقیت آمیز کاروان ایران به بازی های آسیایی جاکارتا را متناسب با برنامه ها فراهم کنیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تلاش می کنیم در لایحه بودجه سال 97 و ذخیره منابع سال 96 برنامه ریزی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در این رویدادها موفق عمل کنیم.
فرامرزیان گفت: البته ما نمی توانیم یک اتفاق رویایی را پیش بینی کنیم اما هیچ مشکلی در زمینه مالی نداریم.
وی اضافه کرد: در بودجه سال ٩٧تلاش کردیم تا افزایش منطقی داشته باشیم و واقع نگرانه برای بودجه سال آینده برنامه ریزی کردیم. در مجموع کلیات بودجه سال آینده پنج درصد و ردیف اصلی آن ٢٥ درصد افزایش یافته است.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی گفت: در گام نخست در حال بررسی طرح های نیمه تمام هستیم تا با توجه به منابعی در اختیار، طرح های اولویت دار را در دستور کار قرار دهیم.
فرامرزیان گفت: تلاش می کنیم تا از ظرفیت هایی نظیر خیرین ورزش یار، بخش خصوصی و دیگر موارد این طرح ها را افتتاح کنیم و سرانه ورزشی را افزایش دهیم.
وی درباره کمک های وزارت ورزش و جوانان برای حضور قدرتمند تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی توضیح داد: تمام کمک ها براساس بازی ها، اردوهای تدارکاتی و هزینه اردوها پیش بینی می شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
معاون وزیر ورزش گفت: همچنین وزارت ورزش و جوانان تمام تعهدات مربوط به فدراسیون فوتبال و تیم ملی را انجام داده و هزینه های مورد درخواست آنها برای اردوها و بازیهای تدارکاتی حتی بیشتر از سقف مورد درخواست آنها تامین شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره طرح جامع سیستم یکپارچه ساماندهی حسابرسی مالی فدراسیون های ورزشی گفت: اکنون این حسابرسی ها به طور مشترک بین فدراسیون ها و حسابرس وزارت ورزش در حال انجام بوده و در اولین گام برای ١٧ فدراسیون به طور متمرکز این روند در دست پیگیری است. 
فرامرزیان تاکید کرد که با اجرای دولت الکترونیک باید تا پایان سال مکاتبات بدون کاغذ محقق شود که با این اقدام در حسابرسی مالی مدل شفافی از وضعیت فدراسیون ها خواهیم داشت.
وی درباره آخرین وضعیت آیین نامه مالی فدراسیون های ورزشی توضیح داد که این پیش نویس در گذشته تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است اما نیاز به اصلاحات دارد زیرا در نظر داریم تا این آیین نامه متناسب با شیوه مدرن الکترونیکی بروز رسانی شود. 
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره بیشترین بودجه تخصیص یافته به فدراسیون ها گفت: فدراسیون هایی مانند فوتبال، کاراته، چوگان، هندبال و اسکی بودجه خوبی دریافت کردند.