صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تقدیر معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور از ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز

مهندس قانع در دومین سفر خود به اهواز از تاسیسات و پروژه های آب وفاضلاب این کلانشهر بازدید نمود و در نشستی با مدیرعامل و مسوولین شرکت آبفا اهواز به بررسی راهکارهای ارائه شده در خصوص ساماندهی وضعیت فاضلاب شهر پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز یازدهم بهمن ماه ، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور از تاسیسات آبرسانی شماره دو اهواز  و منابع کارون بازدید به عمل آورد و پس از آن با حضور در دفتر مدیرعامل آبفا اهواز در جریان راهکارهای این شرکت در راستای جمع آوری فاضلاب شهر و احیای رودخانه کارون قرار گرفت.
مهندس قانع نسبت به توجه ویژه دولت به پروژه های آب و فاضلاب استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه شرکت آبفا اهواز در سال جاری از فرصت ها به نحو احسن استفاده و طرح ها و برنامه های بسیار سازنده ای در راستای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز ارائه نموده است.
از نظر قانع ،اولویت بندی، تعریف پکیج ها و بسته های مالی پروژه ها از جمله نقاط قوت گزارشات ارائه شده توسط آبفا اهواز بود که جای تقدیر دارد.
توجه خاص این مجموعه به موضوع دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقای سلامت و احیای کارون از طریق ارائه راهکارهای جمع آوری فاضلاب رودخانه مورد تحسین این مقام مسئول در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفت.
وی ارزیابی راهکارها و برنامه های آبفا اهواز در خصوص ایجاد خطوط جمع کننده فاضلاب در سواحل غربی و شرقی رودخانه کارون را رضایت بخش توصیف کرد و افزود: در حال حاضر تمرکز این مجموعه بر ساماندهی پنج نقطه بحرانی ورود فاضلاب به رودخانه که مشتمل بر چهل درصد از کل حجم فاضلاب ورودی به رودخانه است، می باشد که سه نقطه در شرق و دو نقطه در غرب آن قرار دارد.
قانع اظهار کرد: در این نشست راهکارهای تامین منابع مالی و تعریف تعدادی از پروژ ه ها به صورت اضطراری و همچنین استفاده از فاینانس داخلی و خارجی پروژه های آبفا اهواز مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس توضیحات مطرح شده در این نشست، یک پروژه اضطراری در راستای ساماندهی این پنج نقطه در نظر گرفته شد که ان شاالله با تامین مالی از سوی  دولت محترم محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح تکمیل تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز از پنج سال گذشته تا امسال پیگیری نشده بود و خوشبختانه امسال این طرح نیز با حمایت دولت و با ارائه برنامه های کاربردی آبفا اهواز به تصویب شورای اقتصاد جهت تخصیص فاینانس خارجی مربوط به کشور چین قرار گرفت.
وی تسریع در اجرای این تصفیه خانه را با ظرفیت ۳۷ میلیون متر مکعب تصفیه فاضلاب در سال برای شهر اهواز امری ضروری برشمرد.
قانع خاطر نشان کرد: دولت بر تامین مالی پروژه های فاضلاب اهواز از طرق مختلف از جمله فاینانس و منابع داخلی به میزان ۶۴۰ میلیارد تومان تا سه سال آینده تاکید دارد و باتوجه به اینکه تامین منابع خارجی به آسانی امکان پذیر نیست تلاش بسیاری می طلبد.
گفتنی است، عصر امروز، قانع به همراه مدیرعامل و مجموعه مدیران شرکت آبفا اهواز در محل تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز حضور بهم رساند و از نزدیک در جریان روند تکمیل این تصفیه خانه و اجرای خط انتقال آن به ایستگاه پمپاژ فاضلاب قلعه چنعان قرار گرفت.