صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

توسط مجله

طراحان انگلیسی و هلندی برنده جوایز

جوایز" زنان دنیای معماری" از سال 2012 به طور متناوب توسط مجله "The Architectural Review " برگزار می شود.
جوایز" زنان دنیای معماری" از سال 2012 به طور متناوب توسط مجله "The Architectural Review " برگزار می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر آنلاین، ماندا لیوِت" معمار انگلیسی به عنوان برنده جایزه "جین درو" در سال 2018 انتخاب شده است. طبق اعلام برگزارکنندگان این رویداد، او به عنوان معماری که تعهدی جدی برای طراحی پیشرو را دنبال کرده به برای کسب این جایگاه معرفی شده است.
لیوِت بنیان‌گذار "AL_A" در لندن، کسب  جایزه ریبا استریلینگ در سال 1999 را در کارنامه دارد.
موزه هنر، معماری و فناوری (MAAT) در لیسبون، مرکز خرید سفارت انگلستان در بانکوک، پاویون ملبورن2015 ، همچنین نوسازی موزه " ویکتوریا و آلبرت"  لندن برخی از آثار شناخته شده این طراح است.
"پل فینچ"، مدیر تحریریه" AJ "و منتقد معماری، در مورد انتخاب این طراح برای کسب جایزه "جین درو" گفته است : "آماندا لیوِت ، معماری است که با شایستگی توانسته به عنوان طراحی در سطح بین المللی مطرح شود و مفاهیم جالب توجهی را در دنیای معماری  پیش بکشد."
جایزه "جین درو" در سال 1998 تأسیس شده و از سال 2012 به طور متناوب به عنوان یکی از مجموعه جوایز "زنان دنیای معماری" توسط مجله "The Architectural Review " برگزار می‌شود.
همچنین "  مدلین وراسندروپ " طراح هلندی ویکی از بنیانگذاران استودیو OMA، به عنوان دیگر دریافت کننده جایزه" آدا لوئیس هاکسبل" از همین مجموعه جوایز در سال 2018  شناخته شده است. این جایزه  برای آن دسته از طراحان زن که سهم قابل توجهی در معماری و محیط زیست داشته‌اند اهدا می‌شود.
"پل فینچ"  در خصوص این هنرمند نیز اظهار کرده است: "  مدلین وراسندروپ طراحی نادر است؛ او هنرمندی واقعی است که درک عمیقی از معماری دارد و پروژه‌هایی رؤیایی را به جهان معماری معرفی کرده است.