صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تولید نفت آمریکا از مرز ۱۰ میلیون بشکه عبور کرد

تولید نفت آمریکا در نوامبر برای نخستین بار از سال ۱۹۷۰ تاکنون، به بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کرد.
تولید نفت آمریکا در نوامبر برای نخستین بار از سال ۱۹۷۰ تاکنون، به بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در حالیکه تولید نفت آمریکا به موازات رشد قیمتها، افزایش پیدا می کند، رقم ۱۰ میلیون بشکه، نقطه عطف مهمی به شمار می رود که جایگاه آمریکا را در میان تولیدکنندگان بزرگ انرژی تحکیم می کند.
طبق آمار ماهانه وزارت انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور آخرین بار در نوامبر سال ۱۹۷۰ درست پیش از اینکه به مدت بسیار طولانی دچار کاهش شود، به ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده بود.
برخلاف سال ۱۹۷۰، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ رو به رشد است و انتظار می رود شیل و سایر تولیدکنندگان آمریکا امسال بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت بیشتری تولید کنند.
به گفته دانیل یرگین، نایب رییس هیات مدیره شرکت "آی اچ اس مارکیت"، نرخ ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز متوسط تولید نفت که دولت آمریکا برای سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرده، از نظر بازار اهمیت قابل توجهی دارد و از نظر روانی بسیار مهم است. آمریکا در زمان مهمی به عنوان یک تولیدکننده بازگشته و ممکن است سال آینده به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شود. عربستان سعودی پیش از اینکه تولیدش را تحت توافق اوپک و غیراوپک محدود کند، ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز تولید می کرد و روسیه حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز تولید کرده است.
آمریکا در نوامبر ۱۰.۰۳۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و در نوامبر سال ۱۹۷۰، به میزان ۱۰.۰۴۴ میلیون بشکه در روز تولید کرده بود. در آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا که مورد بازبینی قرار خواهد گرفت، این کشور هفته گذشته ۹.۹۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که در مقایسه با ۸.۹ میلیون بشکه در مدت مشابه سال گذشته، افزایش چشمگیری داشت.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمریکا همچنان یک واردکننده نفت است و طی چند هفته گذشته، به طور میانگین ۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است. آمریکا هفته گذشته ۱.۷۷ میلیون بشکه در روز نفت و همچنین ۴.۸ میلیون بشکه محصولات پالایش شده شامل بنزین صادر کرد.