صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست دفتربرنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد

جزییات پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات

سرپرست دفتربرنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، جزییات پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات و اعزام های گروهی را اعلام کرد.
سرپرست دفتربرنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، جزییات پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات و اعزام های گروهی را اعلام کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، مرتضی آقایی نعمتی؛ سرپرست دفتربرنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای ثبت نام کاروانهای اعزامی عتبات عالیات از 23 اسفند امسال تا  20 اردیبهشت سال 97، گفت: متقاضیان تشرف ضروریست که پیش از ثبت نام در کاروانها،  در مهلت مقرر، با مراجعه به سامانه پیش ثبت نام  به آدرس www.atabat.haj.ir مراجعه کرده و ضمن نام نویسی، کدرهگیری دریافت کنند.
وی با بیان اینکه پیش ثبت نام، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و از ساعت 9 صبح امروز (پنجشنبه 12 بهمن) آغاز شده است و تا ساعت 16 یکشنبه 22 بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: نتایج قرعه کشیِ این نام نویسی، ظهر روز چهارشنبه 25 بهمن ماه،  بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور، از نتیجه و زمان ثبت نام در کاروانها مطلع شوند.
آقایی نعمتی با بیان اینکه پیش ثبت نام، به دو روش صورت خواهد گرفت، ادامه داد: یکی اینکه ثبت نام بصورت انفرادی و یا در گروه های 2 تا 7 نفره صورت میگیرد و روش دیگر نیز صرفاً ثبت نام گروه های 35 نفره خواهد بود.
او همچنین تاکید کرد: افرادی که مبادرت به ثبت نامِ گروهیِ 35 نفره می کنند، در صورتی که تعدادی از آنها منصرف، از گروه خود خارج و اعضاء کمتر از 25 نفر شود، گروهِ یادشده عملاً از چرخه نام نویسی حذف شده و بالطبع در  قرعه کشیِ بعدی شرکت داده نخواهند شد.
وی افزود: از آنجا که فقط 15درصد ظرفیتِ اعزام، به گروه های 35 نفره اختصاص داده شده است ، پیشنهاد ما این است که متقاضیان عزیز، برای بهره مندی بیشتر از امکانِ تشرف، در گروههای حداکثر تا 7 نفره ثبت نام کنند.
آقایی نعمتی گفت: متقاضیان عزیزِ هنگام ثبت نام گروهی باید به این نکته توجه داشته باشند که هر گروه متشکل از  "یک سرگروه" و افراد زیر گروه (همراهان) است که ضروری است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان از جمله کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد، به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود. ضمن اینکه هر نفر، تنها یکبار؛ چه بعنوان سرگروه و چه بعنوانِ همراه، میتواند پیش ثبت نام کند. بااین وجود چنانچه به هر دلیلی، هر یک از افرادِ پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان)، پس از دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد، می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت کند که در این صورت،  اطلاعات ثبت نامی در گروه قبل، حذف خواهد شد. 
وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید تاریخ تولد را بطور کامل؛ شامل روز، ماه و سال ( چهار رقمی) و همچنین 10 رقمِ کد ملی خود را به طور کامل در فرم پیش ثبت نام درج کنند، افزود: در ثبت کد ملیِ خود دقتِ کافی داشته باشند. کدملی و مشخصات کلیِ متقاضیان تشرف، با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق داده شده و در صورت  مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور، مبنای عمل خواهد بود.
او با اشاره به اینکه پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (یکشنبه 22 بهمن ماه) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده، امکان پذیر نخواهد بود، گفت: متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که  پس از تکمیل فرم و ثبت آن، اطلاعات دریافتی بمنظور کنترل و بررسی دقیق،  نمایش داده می‌شود، لذا  از همه تقاضا داریم، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت کنترل و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب و به فرایندِ پیش ثبت نام پایان دهند.  همچنین چنانچه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نبود، با انتخاب گزینه بازگشت، مندرجات فرم را اصلاح کنند.
آقایی نعمتی با اشاره به اینکه قرعه کشی و اعزام  افراد پذیرفته شده از استان محلِ سکونتِ سرگروه صورت خواهد گرفت، از متقاضیان خواست که استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنند و افزود:  فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای اولویت اعزام بوده و امکان انتقال یا جایگزینی وجود ندارد.
سرپرست دفتربرنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه بعد از قطعی کردنِ پیش ثبت‌نام، سامانه به هر گروه از  متقاضیان عزیز، یک شماره رهگیری تخصیص می دهد که  لازم است این شماره را برای پیگیری های بعدی یادداشت کنند، اظهار داشت: از آنجا که اسامی افراد پذیرفته شده برای ثبت نام در کاروانها، با ارسال پیام کوتاه، اعلام خواهد شد،  ثبت شماره تلفن همراهِ سرگروه و یا یکی از نزدیکان وی، در فرم پیش ثبت‌نام،  الزامی است.
سرپرست دفتربرنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، تاکید کرد: در صورتیکه تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده، از ظرفیت اعزام در ماه‌های اعلام شده در استان‌های مختلف، بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام خواهد شد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.
وی همچنین گفت: از آنجا که سفارت عراق برای صدور ویزا نیاز به اصل گذرنامه زائر دارد، لذا لازم است که گذرنامه متقاضیان حداقل 4 ماه از تاریخ اعزام اعتبار داشته و دارای صفحه خالی بمنظور ثبت روادید باشد.