صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی

۳ درصد درآمدهای نفت به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز اختصاص می‌یابد

مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی را به پرداخت سه درصد از کل صادرات نفت و میعانات گازی به استان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه‌یافته موظف کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، بعد از رای مثبت به کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، در جریان بررسی جزییات بودجه، با ۱۶۷ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه با بند (الف) تبصره (یک) موافقت کردند. بر اساس این بند و تبصره، بانک مرکزی موظف به پرداخت ۳ درصد از کل صادرات نفت و میعانات گازی به استان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته است.
 در بند الف تبصره یک آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه (منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) و سهم ۱۴,۵ درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفتی و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام عدالت) و همچنین سهم ۳ درصد استان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته طبق جزء ۳ بند (الف) ماده ۲۶ برنامه ششم توسعه اقدام کند.
شایان یادآوری است که نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی به کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور رای مثبت دادند.