صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت

۱۳هزار فقره از اسناد مالکیت دولتی راه و شهرسازی کرمان تک‌برگ شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: از ابتدای مهرماه سال ۹۴ تاکنون ۱۳ هزار فقره از اسناد مالکیت دولتی راه و شهرسازی کرمان تک‌برگ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در رابطه با تک‌برگ کردن اسناد مالکیت اراضی دولتی گفت: در این زمینه حوزه استان کرمان بر مبنای حوزه‌های ثبتی به ۱۱ حوزه تقسیم شده است.
وی از انعقاد قراردادهای جدید برای تبدیل اسناد مالکیت اراضی دولتی به اسناد تک‌برگ و نقشه‌های رقومی بر مبنای نقاط ثابت utm با شرکت‌های مشاور خبر داد و افزود: حجم این قراردادها بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال است.
بلوردی با اشاره به اینکه فرآیند تک‌برگ کردن اسناد مالکیت دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک‌ساله است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان بهمن‌ماه سال آینده حدود ۷ هزار فقره از اسناد مالکیت دولت تک‌برگ شوند.
وی تصریح کرد: تک‌برگ شدن اسناد مالکیت دولتی امکان اینکه در آینده به زودی اراضی دولتی سندی به عنوان تعارض صادر شود و یا اموال دولتی از مالکیت دولت خارج شود را جلوگیری می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: امیدواریم در یک سال آینده بتوانیم بخش زیادی از اسناد مالکیت که به نام دولت در قدیم با عنوان اسناد دفترچه‌ای صادر شده‌اند و یا اسناد مالکیتی که به نام منابع طبیعی هستند و همچنین صورت‌جلسات تحویل و تحول فی‌مابین اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان و اداره منابع طبیعی در طرح کاداستر تبدیل به سند تک‌برگ شوند