صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چهارمحال و بختیاری خبر داد

کسب رتبه دوم کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری در جشنواره قصه گویی

شهرکرد-خبرنگار کسب و کار،مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: کانون با هدف توجه به بعدهای خلاقیتی فکری کودکان و نوجوانان تاسیس شده که در این راستا گروه هدف از کودکان 6 ساله تا نوجوانان 18 ساله تحت پوشش کانون می باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرزاد رحیمی افزود: در حال حاضر 21 مرکز ثابت، 3 مرکز سیار روستایی که 75 روستا را تحت پوشش دارد و 1 مرکز پستی که مختص مناطق عشایری و روستایی می باشد که 47 روستا را تحت پوشش دارد، در سراسر استان مشغول خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.
رحیمی در ادامه با اشاره به گروه های هدف گفت: 35 هزار کودک و نوجوان 6 تا 18 سال تحت پوشش آموزش های کانون می باشند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان تصریح کرد:336 هزار جلد کتاب در مجموعه کتابخانه های کانون در سراسر استان در دسترس اعضا می باشد که از این تعداد 9 هزار و 575 جلد کتاب در مراکز پستی و 7 هزار و 575 جلد در کتابخانه های سیار وجود دارد که در کتابخانه های سیار بیش از 3 هزار و 500 نفر در 75 روستای استان عضو می باشند.
وی با اشاره به آموزش کودکان و نوجوان در حوزه علم نجوم خاطر نشان کرد:اولین آسمان نمای سیار در استان از سال گذشته با ظرفیت 40 نفر به آموزش نجوم مشغول بکار است که تا کنون 4 هزار نفر از گروه هدف تحت پوشش این آموزش ها قرار گرفته اند.
رحیمی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های قابل توجه کانون شرکت در جشنواره قصه گویی می باشد که 252 نفر قصه گو که شامل مربیان،کودکان و نوجوانان و گروه آزاد می باشند که 88 نفر از این تعداد به مرحله استانی و 7 نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا کرده اند.
وی افزود: این جشنواره با حضور 9 کشور برگزار شد که 2 نفر از چهارمحال و بختیاری حائز رتبه شدند که یک نفر رتبه دوم کشوری به خود اختصاص داد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت مراکز کانون در سراسر استان گفت: از ابتدای تاسیس کانون تا سال 94 در مجموع 10 هزار متر مربع زیربنای آموزشی ساخته شده ،اما از سال 94 تا کنون 5 هزار متر مربع زیربنا در حال ساخت و تکمیل می باشد که از جمله آنها می توان به فضای 3 هزار متری برای استقرار کانون زبان اشاره کرد که تا سال 98 به بهره برداری می رسد.
رحیمی در ادامه با اشاره به توسعه فیزیکی مراکز کانون افزود: با توجه به محدودیتی که از طرف دولت وجود دارد امکان راه اندازی مراکز جدید برای کانون وجود ندارد اما کانون این آمادگی را دارد که  با مشارکت خیرین و شورای شهر در شهرهای با جمعیت بیش از 10 هزار نفر مراکز را تکمیل کند که از جمله می توان به مراکز خیریه فارسان ، اردل و کوهرنگ اشاره کرد.