صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس دانشگاه کردستان

رونق پژوهش در جامعه و دانشگاه از الزامات کنونی توسعه است

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در ایران به پژوهش به عنوان یک فعالیت لوکس و تجملاتی نگریسته شده است گفت: از الزامات کنونی توسعه، رونق پژوهش در جامعه و دانشگاه با رویکرد توجه به نیازهاست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آنا، فردین اخلاقیان‌طاب در نشست تخصصی «آب، کلید توسعه، چالش قرن» که با حضور روسا و کارشناسان اجرایی استان کردستان و اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه‌ها در ابتدا با محوریت آموزشی شکل گرفتند، اظهار کرد: این موضوع در طولانی‌مدت، جامعه را با چالش‌های جدید از جمله بیکاری و اشباع اشتغال در سیستم‌های دولتی مواجه کرد.
وی با اشاره به اینکه آموزش همواره به عنوان محور و پایه توسعه نباید نقش خود را از دست بدهد، افزود: با توجه به اینکه نیازهای جامعه کنونی، متفاوت شده است و احساس نیاز برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین روز به روز قوت می‌گیرد و باید تلاش کرد تا آموزش را به سمت و سوی خلق ایده و کارآفرینی هدایت کرد.
رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: در ایران سال‌هاست که به مقوله «پژوهش» به عنوان یک فعالیت لوکس و تجملاتی نگریسته شده است، از الزامات کنونی توسعه، رونق پژوهش در جامعه و دانشگاه با رویکرد توجه به نیازهاست.
اخلاقیان‌طاب با تاکید بر اینکه یکی از اهداف دانشگاه کردستان، بین‌المللی شدن است، گفت: در بُعد توسعه، توجه به نقش و پتانسیل دانشگاه در راستای خدمت و تلاش برای پیشرفت و تولید ثروت در استان و کشور از الزامات کاربردی خواهد بود.
وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و ارتباط پژوهش‌محور بین نهادهای خدمت‌رسان و دانشگاه، ادامه داد: از این موضع می‌توان به عنوان بهترین اهرم در پیشرفت استان کردستان، همپای استان‌های توسعه یافته یاد کرد.
رئیس دانشگاه کردستان در پایان تلاش برای حفاظت از نعمت‌های الهی از جمله «آب» را یک وظیفه اخلاقی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط سازنده و علمی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی، ارتباطی دو سویه برای حل مشکلات و ادای دین به جامعه است.