صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دانشگاه جیرفت

نخستین استارت‌آپ‌ویکند کشاورزی جنوب کشور برگزار می‌شود

دبیر اجرایی نخستین استارت‌آپ‌ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته دانشگاه جیرفت گفت: استارت‌آپ‌ویکند تخصصی کارآفرینی کشاورزی و صنایع وابسته به آن برای نخستین بار در جنوب کشور و در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس،  حسین مشایخی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استارت‌آپ یک رویداد نوین کارآفرینی است که دانشگاه جیرفت به عنوان یک دانشگاه پیش‌رو در راستای ایجاد ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین آن را برگزار می‌کند. 
وی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ویکند تخصصی کارآفرینی کشاورزی برای نخستین بار در جنوب کشور و با حضور بیش از 120 نفر از نخبگان علمی منطقه در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود، بیان داشت: 120 ایده اولیه در نخستین استارت‌آپ تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته به آن دریافت شده است.
مشایخی تصریح کرد: استارت‌آپ سازمانی موقتی است که با هدف یافتن یک مدل کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر در 50 تا 70 ساعت حداقل سه مدل کسب‌وکار را به نتیجه می‌رساند و معمولاً سازمان‌هایی موفق هستند که پس از این 50 ساعت همدیگر را رها نکنند که پس از بررسی ایده‌های وارد شده به این رویداد کارآفرینی، طبق نظر داوران 24 ایده در مرحله اولیه انتخاب و تیم‌های پنج نفره تشکیل می‌شود.
دبیر اجرایی نخستین استارت‌آپ‌ویکند تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته دانشگاه جیرفت ادامه داد: روزهای دوم و سوم در زمینه ایده‌ها بحث و بررسی صورت می‌گیرد و آن‌ها پرورش داده می‌شود تا در نهایت ایده‌های برتر انتخاب و به کسب‌وکار تبدیل شوند.
وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد مهم، حمایت از ایده‌های نوپا در برای شکل‌گیری کسب‌وکارها در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که توسط دانشگاه جیرفت و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار می‌شود.
مشایخی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ جهانی مانند گوگل، کسب‌وکارهای نوینی که این روزها در کشور فعالیت می‌کنند، مانند دیجی‌کالا و اپلیکیشن‌هایی از جمله اسنپ و تپسی از این ایده شکل گرفته و توسعه یافته‌اند، عنوان کرد: برای رشد و توسعه کسب‌وکار در شرایط کنونی داشتن یک تیم بسیار مهم است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تیم‌های راه‌ یافته به این رویداد بتوانند در ادامه کسب‌وکار خود را رونق دهند، اذعان داشت: این استارت‌آپ به صورت آزاد برگزار می‌شود و دانشجویان و هر شخصی از سراسر استان کرمان و کشور که در حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط با آن ایده‌ای دارد، می‌تواند با مراجعه به این  لینک https://goo.gl/vrqGn4  برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کند.