صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون پذیرش و ناشران فرابورس اعلام کرد

انتقال چهار شرکت از بازار اول به دوم فرابورس ایران

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران از جابه‌جایی چهار شرکت از بازار اول به دوم و همچنین اعطای فرصت تا پایان سال جاری به دو شرکت «بیمه دی» و «قند شیروان، قوچان و بجنورد» به منظور خروج از شمولیت ماده 141 لایحه اصلاح قانون تجارت خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران از جابه‌جایی چهار شرکت از بازار اول به دوم و همچنین اعطای فرصت تا پایان سال جاری به دو شرکت «بیمه دی» و «قند شیروان، قوچان و بجنورد» به منظور خروج از شمولیت ماده 141 لایحه اصلاح قانون تجارت خبر داد.
شرکت‌های بیمه دی، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سیمان سبزوار و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان چهار شرکتی هستند که به گفته سید مهدی علم‌الهدی، معاون پذیرش و ناشران فرابورس، به دلیل از دست دادن معیارهای حضور در بازار اول، به بازار دوم منتقل شده‌اند.
وی انتقال این چهار شرکت به بازار دوم را در راستای اجرای ماده 5 از دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس که مرتبط با شرایط پذیرش سهام در بازار اول است اعلام کرد و گفت: همچنین به شرکت‌های بیمه دی و قند شیروان، قوچان و بجنورد که در سنوات قبل مشمول ماده 141 لایحه اصلاح قانون تجارت شده و در مدت دو سال مالی پس از آن موفق به خروج از این ماده نشده‌اند تا پایان سال جاری یعنی زمان ارائه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به 29/12/96 فرصت اعطا شده تا اقدامات و تمهیدات لازم را برای خروج از شمولیت ماده مذکور انجام دهند.
به گفته علم‌الهدی این مهلت در حالی به این دو شرکت اعطا شده که اگر در موعد مقرر نتوانند از شمولیت ماده 141 لایحه اصلاح قانون تجارت خارج شوند نماد معاملاتی آن‌ها تعلیق شده و بلافاصله لغو پذیرش می‌شوند.