صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بازرس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور

توجه نکردن به ایمنی بلای جان کارگران شده است

روز پنجشنبه، در یاسوج، ریزش سقف در حال بتن‌ریزی به کشته و زخمی شدن دو کارگر انجامید. بازرس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور می‌گوید: متأسفانه هر ساله تعداد زیادی از کارگران به‌ علت توجه نکردن به الزامات ایمنی، جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، روز پنجشنبه (۵ دی ماه)، کارگران در یاسوج، در حال بتن‌ریزی سقف یک ساختمان پنج طبقه بودند که سازه ریزش کرد و دو کارگر در زیر آوار ماندند و یکی از آنها جان سپرد.
براساس اعلام «عباس شیری » بازرس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور، این حادثه حوالی ظهر در یک ساختمان نیمه‌ساز در مقابل بیمارستان شهدای گمنام یاسوج رخ داد.
او با  انتقاد از بی‌توجهی کارفرمایان به ایمنی در کار گفت: متأسفانه هرساله تعداد زیادی از کارگران به‌ علت توجه نکردن به الزامات ایمنی، جان خود را از دست می‌دهند.
 وی تصریح کرد: یکی از عمده مشکلاتی که جامعه کارگری از آن رنج می‌برد، توجه نکردن به موضوع ایمنی است که بلای جان کارگران ساختمانی شده است.
او با بیان اینکه باید در بحث ایمنی به آموزش اهمیت بدهیم تا حداقل حوادث را در کار داشته باشیم، افزود: متاسفانه در این مورد به تذکرات و هشدارهای بازرسان کار اهمیتی داده نمی‌شود. در این زمینه می‌توان گفت بازرسان کار به نوعی مظلوم هستند و تا زمانی که حادثه‌ای رخ نداده است کمترین اهمیت را دارند.
به گفته وی، نبود مسئولان ایمنی مجرب در محیط‌های کار در کنار کمبود بازرسان کار می‌تواند از دلایل وقوع حوادث کار در محیط‌های کار پرخطر باشد.
او با بیان اینکه در کل کشور تنها ۸۰۰ بازرس وجود دارد که این تعداد کافی نیست، با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه در یاسوج براساس آمار ارائه شده توسط مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی کهکیلویه و بویراحمد؛ تنها ۹ بازرس  فعالیت نظارتی در بحث ساخت وساز را برعهده دارند.
به گفته شیری، برای جلوگیری از حوادث تلخی که حین کار اتفاق می‌افتد به‌طور حتم باید بر تعداد بازرسان نظارتی کار افزوده شود.