صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در حاشیه نمایشگاه نفت و انرژی کیش عنوان شد

شرکت ملی حفاری ایران در مناقصات بین المللی حفاری عراق حضور می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به رویکرد این شرکت برای حضور در بازارهای جهانی، از برنامه ریزی برای شرکت در مناقصه‌های بین المللی حفاری در کشور عراق خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سپهر سپهری، شامگاه سه‌شنبه (سوم بهمن ماه) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‎المللی نفت و انرژی کیش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ظرفیت‌‎های شرکت ملی حفاری، هدف‌گذاری کردیم تا در کشورهای همسایه نیز فعالیت داشته باشیم و به این منظور، با کشور عراق مکاتباتی انجام شده است.
وی همجواری ایران و عراق، دسترسی دو کشور به منطقه آزاد اروند، ظرفیت مطلوب تولید نفت در بصره و روابط خوب میان ۲ طرف را از مزیت‎های کار در عراق برشمرد و با اشاره به برنامه برگزاری نشست مشترک با مدیران شرکت حفاری عراق در آن کشور طی یک ماه آینده، ادامه داد: در سه مناقصه‎ای که شرکت انی ایتالیا برای حفاری چاه‎ در عراق برگزار می‎کند، شرکت ملی حفاری ایران حضور می‎یابد.
سپهری بازار دوم هدف‌گذاری شده از سوی شرکت ملی حفاری را کشور عمان برشمرد و گفت: برای ارائه خدمات حفاری در عمان نیز اعلام آمادگی کرده‎ایم و در سفری که هیئت عمانی در هفته‎های آینده به ایران خواهند داشت، همکاری در این زمینه را در نشستی مشترک بررسی می‌کنیم.
وی یادآور شد: بسیاری گمان می‎کنند شرکت ملی حفاری تنها دارای دکل و تجهیزات حفاری است، حال آن‌که سهم قابل توجهی از قابلیت‎های شرکت ملی حفاری به توان ارائه خدمات حفاری در این شرکت مربوط است و آماده ارائه خدمات حفاری هستیم.
سپهری گفت: پس از عراق و عمان، همکاری در حوزه حفاری با کشور قطر نیز در برنامه قرار دارد.
تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‎های استان خوزستان
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در ادامه به توانمندی‎های صنعت حفاری در کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت ثابت کرد که می‎تواند در ساخت تجهیزات حفاری خودکفا باشد.
وی ادامه داد: هم‎اکنون تنها در بخش ساخت دکل محدودیت‎هایی وجود دارد و به تازگی در زمینه ساخت مته‎های حفاری نیز موفقیت‎هایی حاصل شده است.
سپهری بر ضرورت به‎کارگیری ظرفیت‎های استان خوزستان در این زمینه تاکید کرد و افزود: بیشتر دکل‎های ما در این استان مستقرند و استفاده حداکثری از توان شرکت‎های سازنده تجهیزات حفاری در استان برای شرکت ملی حفاری بسیار حائز اهمیت است، به طوری‌که هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این شرکت از سازندگان فعال در استان خوزستان تامین می‎شود.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پایان با اشاره به برنامه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای تولیدی کردن ۲ چاه میدان نفتی رگ سفید که در جریان عملیات مهار چاه ۱۴۷ این میدان حفاری شده بود، عنوان کرد: این حادثه مانند هر حادثه دیگری در صنعت نفت، آموزه‎هایی به همراه داشت که پس از تکمیل بررسی‎ها و جمع‌آوری مستندات، از این آموزه‎ها به نحو مطلوب استفاده می‎شود و بر مبنای آن، امکان تدوین دستورعمل‎های لازم برای جلوگیری از حوادث مشابه در شرکت ملی نفت ایران فراهم خواهد شد.
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش، از دوم بهمن ماه امسال در جزیره کیش آغاز به کار کرده است و پنجم بهمن ماه به کار خود پایان می‌دهد.