صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی

راه‌اندازی خط انتقال گاز دامغان-نکا سبب حفظ اقتدار و عزت ملی شد

نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز به شهرهای شمالی کشور سبب حفظ اقتدار و عزت ملی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, عزت‌الله یوسفیان ملا درباره راه‌اندازی خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری - نکا گفت: پیش از راه‌اندازی این خط انتقال، شهرهای شمالی کشور به‌ویژه در فصل زمستان با کمبود گاز طبیعی روبه‌رو بودند و نیاز این شهرها از گاز ترکمنستان تامین می‌شد.
نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که شهرهای شمالی کشور در دوره‌ای حتی دمای منفی ۱۷ درجه را در زمستان تجربه کردند، ترکمنستان گاز صادراتی به ایران را قطع کرد.
وی ادامه داد: با قطع گاز، مصرف برق و استفاده از وسایل گرمایشی برقی در شهرهای شمالی کشور افزایش یافت که طی آن آتش سوزی‌هایی نیز رخ داد، اما دولت تدبیر و امید و شخص وزیر نفت با جدیت تصمیم گرفت مشکل کمبود گاز در شهرهای شمالی کشور را برطرف کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که راه‌اندازی خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری - نکا پروژه‌ای ملی، اعتقادی و اجتماعی بود، تصریح کرد: هرچند با قطع گاز از ترکمنستان در ابتدا مشکلاتی برای مردم شهرهای شمالی کشور ایجاد شد، اما راه‌اندازی خط انتقال گاز به شمال کشور سبب حفظ اقتدار و عزت ملی شد.
یوسفیان ملا عنوان کرد: بدون شک راه‌اندازی خط انتقال گاز دامغان- کیاسر - ساری - نکا در کنار آسایش و رفاه مردم، اشتغال‌زایی و توسعه صنایع مختلف را نیز در شهرهای شمالی کشور به ارمغان آورده است.